Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spor eğitimi gören dartçılarda bazı fiziksel uygunluk değişkenlerinin dart performansına etkisi

Thumbnail
View/Open
ümit öz.pdf (2.155Mb)
Date
2017-07-17
Author
Öz, Ümit
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu çalışmanın amacı, spor eğitimi gören dartçılarda bazı fiziksel uygunluk değişkenlerin dart performansına etkisi belirlenmesidir. Çalışmaya Bartın Üniversitesinde dart oynayan toplam 15 gönüllü sporcu katılmıştır. Çalışmaya katılan deneklerin bazı fiziksel uygunluk ve dart performansı ölçümleri yapılmıştır. Bulgular çalışmaya katılan dart sporcularının, normal vücut yağ yüzdesine, anerobik performansa, dart performansına, kuvvete, dengeye ve endo-mezomorf özelliklere sahip olduklarını göstermiştir. Dart performansı ile bazı fiziksel uygunluk değerleri arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi amacıyla Pearson Product Moment Korelasyon Katsayısı yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen dart performansı değerleri ile bazı fiziksel uygunluk değişkenleri arasında negatif ilişki bulunurken bu benzer bir ilişkide morfolojik değişkenler ile dart performansı değerleri arasında bulunmuştur. Sonuç olarak, çalışmadaki bulgular bazı fiziksel uygunluk değişkenlerinin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda eğitim gören genç erkek sporcuların dart performansının belirleyici bir rolü olduğunu gösterirken, dart performans ve bazı fiziksel uygunluk değişkenler arasında belirlenen ilişkiler bazı fiziksel uygunluk değişkenlerin dart performanstaki önemini ortaya koymaktadır.
 
The purpose of this study was to effects of some physical fitness variables on dart performance of dart players in sports education. A total of 15 volunteer dart players from Bartın University participated in this study voluntarily. Subjects’ some physical fitness, psychological variables and dart performance were determined. Results indicated that dart players have normal body fat percentage, anaerobic performance, balance, strength, dart performance and endomorphy-mesomorphy properties. Pearson Product Moment Correlation was used to the relationships between dart performance and some physical fitness variables. Results indicated significant negative correlations between dart performance and some physical fitness variables and negative correlation between dart performance and morphological variables. As a conclusion, the findings of the present study indicated that some physical fitness variables play a determinant role in dart performance and some physical fitness variables was found to be an important factor in dart performance of young male athletes in school of physical education and sports.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/401
Collections
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans [97]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.