Türkiye'de Twitter verilerinden faydalanarak ahşap malzeme üzerine eğilimlerin belirlenmesi
Abstract
Dünyadaki veri miktarı büyük bir hızla artmaktadır. Günümüzde veriler bilim insanları tarafından en değerli hammadde
olarak düşünülmektedir. Veri madenciliği çalışmaları gelişmiş ülkeler için kritik bir konudur. Bu nedenle her alanda veri
çalışmalarına büyük yatırımlar yapılmaktadır. Twitter ülkemizde oldukça popular ve büyük miktarda verinin saklandığı bir
sosyal medya ağıdır. Bu ağ kullanıcılarının belli başlıkları ne sıklıkta bahsettikleri farklı konulara olan ilgisini göstermektedir.
Twitter verilerinin analizi ile toplumların fikir değişimleri belirlenebilmektedir. Aynı zamanda firmalar sosyal medyaya
markalaşmak için giderek ilgi göstermektedir. Veriler tüketicilerin beklentilerini ve şikayetlerini anlamak için değerli bir
kaynaktır. Anketler ile veri toplamak ve gerçek düşüncelere ulaşmak genellikle zordur. Bu durumda sosyal medya ağlarındaki
kullanıcı verileri iyi bir alternatiftir. Bu çalışmada içinde ahşap kelimesi geçen tweetlerin coğrafi bölgelere göre dağılımı
belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda düzenli olarak tweetlerin paylaşıldığı koordinat verileri toplanmıştır. Çalışmada dünyada
yaygın olarak kullanılan Rapidminer yazılımından faydalanılmıştır. Rapidminer güçlü bir veri madenciliği ve analiz
platformudur. Çalışma sonucunda, twitter kullanıcılarının hangi coğrafik bölgelerde daha yoğun ahşap malzemeye ilgi
duyulduğu belirlenmiştir.