Yayın tarihi için Eğitim Bilimleri Bölümü listeleme
Toplam kayıt 72, listelenen: 21-40
-
Attitude towards seeking professional psychological help in a sample of pre-service teachers.
(Bartın Ünversitesi Eğitim Fakültesi, 2015-06)The attitude toward seeking professional psychological help is an important concept in the literature related to psychological help-seeking behaviors. The present study aimed to investigate the attitudes of pre-service ... -
Preparing digital story’s effect on the prospective preschool teacher’s technological pedagogical content knowledge confidence level
(Taylor & Francis Online, 2015-10-20)The effect of the prospective pre-school teachers’ digital story preparation on their technological pedagogical content knowledge self-confidence is proposed to be determined in mix method designed study. During the research, ... -
Preschool teacher candidates’ research qualifications and anxiety level towards research
(Eurasion Journal of Educational Research, 2015-12-10)This paper attempts to reveal the relationship between research qualifications of preschool teacher candidates and their anxiety towards research and whether or not the research qualifications of preschool teacher ... -
The problems students
(2016) -
Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme eğilimleri
(International Eurasian Educational Research Congress, 2016)Girişimcilik son yıllarda üzerinde önemle durulan konuların başında gelmektedir. Girişimciliğin öneminin artması, iktisadi ve sosyal gelişme açısından hayati işlev görmesiyle yakından ilişkilidir. Rekabet, hız, değişim, ... -
Evaluation of In-service training seminars in terms of the views of teachers
(Educational Researches and Publications Association, 2016)This study aims at determining the views of senior high school teachers on in-service training seminars provided by the Ministry of Education in Turkey. The sampling of the study consisted of 114 senior high school ... -
The effect of preparing digital story through inquiry based learning approach on prospective teachers’ resistance behaviors towards making reseach and technology based instruction.
(2016-03-15)The purpose of the study was to determine the effect of preparing digital stories through an inquiry based learning approach on prospective teachers’ resistive behaviors toward technology based instruction and conducting ... -
Development of the resistance scale towards technology supported ınstruction: Exploratory and confirmatory factor analysis
(International Online Journal of Educational Sciences, 2016-04-21)The purpose of the study was to develop a scale to determine the prospective teachers’ resistance towards technology supported instruction. For this reason, the draft form was applied to 1082 prospective teachers being ... -
Sınıf öğretmenlerinin mesleki değerlerinin incelenmesi
(Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2016-06)Araştırmanın genel amacı, sınıf öğretmenlerinin kendi algılarına göre mesleki değerlere sahip olma düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Bu genel amaç ... -
The effect of an instructional practice based on metacognition upon science teacher trainees’ critical thinking and metacognitive awareness
(International Conference on Critical Education, 2016-08)The aim of the study is to find out “The effect of an instructional practice based on metacognition upon science teacher trainees’ metacognitive awareness and critical thinking”. The study group was consisted of the chosen ... -
A qualitative study on the perspectives of the academicians regarding the profile of prospective teachers
(International Symposium on New Issues in Teacher Education, 2016-09)The purpose of this study to develop a profile of the prospective teachers based on opinions of the academicians working at the faculties of education. In order to do this, answers to the following questions were sought: 1) ... -
Karakter gelişim indeksi’nin Türk ergenlerdeki psikometrik özellikleri
(Ege Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Karakter Gelişim İndeksi’ni (KGİ) Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemektir. Çalışma grubu 604 ortaöğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Doğrulayıcı faktör analizinde 11 boyutlu ... -
Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
(ERTE Congress, 2017) -
Ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerilerine ilişkin algıları
(Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 2017)Sosyal bilişsel kuramın temel ilkelerinden biri insanların kendi davranışlarını kontrol edebilme yeteneğine sahip olmalarıdır. İnsanlar ne kadar çalıştıklarını, ne kadar uyku uyuyacaklarını, neleri yiyeceklerini, ne kadar ... -
Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi
(Turkish Studies, 2017)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sorgulama beceri düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Nicel olarak tasarlanan araştırmada tarama modeli ... -
Examination of the learning approaches used by prospective teachers
(AGP Humanities And Social Sciences Conference, 2017-01)The aim of the study is to determine the learning approaches used by prospective teachers and to examine whether they differ in terms of several variables or not. To this end, answers for the following questions are ... -
İngiltere’de ve Türkiye’de öğretmen yetiştirme
(Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 2017-05)Her toplumda belirleyici olan ve toplumu yapılandıran öge ‘eğitimdir. Bu bağ-lamda eğitim ihtiyacına hizmet eden kurumlar ve nitelikli öğretmen yetiştirilmesi önemli bir konudur. Bir ülkede öğretmenin kalitesi ... -
Teachers’ perception: Competent or not in curriculum development
(Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 2017-06-06)The purpose of the study is to determine teachers’ perceptions on curriculum development competencies and determine whether their perceptions differ according to gender, branches, seniority and graduated faculty type. The ... -
7. sınıf çember ve daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, 2017-10)Araştırmanın amacı, 7. sınıf Çember ve Daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Nicel olarak tasarlanan araştırma, deneysel ... -
Öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutum düzeylerinin ne olduğu ve bu düzeylerin cinsiyet, okudukları bölüm ...