Yazar "Duman, Burcu" için Eğitim Bilimleri Bölümü listeleme
Toplam kayıt 22, listelenen: 1-20
-
7. sınıf çember ve daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
Duman, Burcu; Özçelik, Ceyda (Bartın Üniversitesi, 2017-10)Araştırmanın amacı, 7. sınıf Çember ve Daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Nicel olarak tasarlanan araştırma, deneysel ... -
Achievement motivations of the students studying at computer and instructional technologies teaching department
Semerci, Çetin; Duman, Burcu (Mevlana International Journal of Education, 2013-04)The aim of this research is to determine achievement motivations of the students studying at Computer and Instructional Technologies Teaching (CITT) Department. In this research, survey method is used. In the frame of ... -
The effect of a metacognition-based instructional practice on the metacognitive awareness of the prospective teachers
Duman, Burcu; Semerci, Çetin (Universal Journal of Educational Research, 2019)The purpose of the study is to identify the effect of a metacognition-based instructional practice on metacognitive awareness of prospective teachers. The study has been carried out through “Pre-test – Post-test Control ... -
The effect of an instructional practice based on metacognition upon science teacher trainees’ critical thinking and metacognitive awareness
Duman, Burcu; Semerci, Çetin (International Conference on Critical Education, 2016-08)The aim of the study is to find out “The effect of an instructional practice based on metacognition upon science teacher trainees’ metacognitive awareness and critical thinking”. The study group was consisted of the chosen ... -
The effect of project- based learning on students’ attitude towards English classes
Duman, Burcu; Kuuk, Özlem (Journal of Education and Training Studies, 2018-11)The purpose of this research is to define the effect of project- based learning on students’ attitude towards English classes. The study group of the research consisted of 51 students attending grade 10 at an Anatolian ... -
The effect of the creative drama-supported problem-based learning approach on the self-efficacy ability in geometry
Duman, Burcu; Özçelik, Ceyda (Universal Journal of Educational Research, 2018)The aim of this study is to identify the effect of creative drama-supported problem-based learning approach on self-efficacy ability of the students in the geometry classes. The pretest-posttest control group experimental ... -
Examination of the learning approaches used by prospective teachers
Duman, Burcu; Şahan, Gülsün (AGP Humanities And Social Sciences Conference, 2017-01)The aim of the study is to determine the learning approaches used by prospective teachers and to examine whether they differ in terms of several variables or not. To this end, answers for the following questions are ... -
Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme eğilimleri
Köstekçi, Engin; Duman, Burcu (International Eurasian Educational Research Congress, 2016)Girişimcilik son yıllarda üzerinde önemle durulan konuların başında gelmektedir. Girişimciliğin öneminin artması, iktisadi ve sosyal gelişme açısından hayati işlev görmesiyle yakından ilişkilidir. Rekabet, hız, değişim, ... -
İngiltere’de ve Türkiye’de öğretmen yetiştirme
Şahan, Gülsün; Tural, Ayşegül; Duman, Burcu (Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 2017-05)Her toplumda belirleyici olan ve toplumu yapılandıran öge ‘eğitimdir. Bu bağ-lamda eğitim ihtiyacına hizmet eden kurumlar ve nitelikli öğretmen yetiştirilmesi önemli bir konudur. Bir ülkede öğretmenin kalitesi ... -
Matematik öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri üzerine nitel bir çalışma
Duman, Burcu (Bartın Üniversitesi, 2014)Araştırmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, durum çalışması deseni esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemi, ... -
Modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algıları
Duman, Burcu; Sargın, Bengü (Kastamonu Üniversitesi, 2019)Araştırmanın amacı, modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma, nitel yaklaşım temelinde durum çalışmasına göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma ... -
Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
Duman, Burcu; Erenler, Ferhat (ERTE Congress, 2017) -
Ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerilerine ilişkin algıları
Duman, Burcu; Duman Erdemir, Sibel (Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 2017)Sosyal bilişsel kuramın temel ilkelerinden biri insanların kendi davranışlarını kontrol edebilme yeteneğine sahip olmalarıdır. İnsanlar ne kadar çalıştıklarını, ne kadar uyku uyuyacaklarını, neleri yiyeceklerini, ne kadar ... -
Öğretmen adaylarının istasyon tekniği ve istasyon tekniği kapsamında öğretmen - öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algıları
Duman, Burcu (Journal of Turkish Studies, 2018)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının istasyon tekniği ve istasyon tekniği kapsamında öğretmen ve öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yönteminin kullanıldığı ... -
Öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi
Duman, Burcu; Gökmen, Tugay (Bartın Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutum düzeylerinin ne olduğu ve bu düzeylerin cinsiyet, okudukları bölüm ... -
Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi
Bedir, Tuğba; Duman, Burcu (Turkish Studies, 2017)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sorgulama beceri düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Nicel olarak tasarlanan araştırmada tarama modeli ... -
Perceptions of the prospective teachers regarding the opinion development technique
Duman, Burcu (Journal of Education and Training Studies, 2019)The opinion development technique is one of the learner centered teaching methods. In the study, it has been aimed at identifying the metaphorical perceptions of the prospective teachers about the opinion development ... -
A qualitative study on the perspectives of the academicians regarding the profile of prospective teachers
Şahan, Gülsün; Duman, Burcu (International Symposium on New Issues in Teacher Education, 2016-09)The purpose of this study to develop a profile of the prospective teachers based on opinions of the academicians working at the faculties of education. In order to do this, answers to the following questions were sought: 1) ... -
The relationship between the entrepreneurship characteristics and metacognitive awareness levels of pre service teachers
Duman, Burcu (Journal of Education and Training Studies, 2018-04)The purpose of this study is to determine the relationship between the entrepreneurship characteristics and metacognitive awareness levels of pre service teachers. Qualitative research method is used in this study and ... -
Self assessments of the prospective teachers about the teaching materials they have designed
Duman, Burcu (World Journal of Education, 2018-12)The purpose of the study is to reveal the self-evaluations of the prospective teachers on two-and three-dimensional visual teaching materials they have designed in the field of the pedagogical formation education. A ...