Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, 2018)
Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının
incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öğretmen adaylarının okumaya
yönelik tutum düzeylerinin ne olduğu ve bu düzeylerin cinsiyet, okudukları
bölüm ...
Öğretmen adaylarının istasyon tekniği ve istasyon tekniği kapsamında öğretmen - öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algıları
(Journal of Turkish Studies, 2018)
Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının istasyon tekniği ve
istasyon tekniği kapsamında öğretmen ve öğrenci kavramlarına ilişkin
metaforik algılarının belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma
yönteminin kullanıldığı ...
The effect of project- based learning on students’ attitude towards English classes
(Journal of Education and Training Studies, 2018-11)
The purpose of this research is to define the effect of project- based learning on students’ attitude towards English classes. The study group of the research consisted of 51 students attending grade 10 at an Anatolian ...
The relationship between the entrepreneurship characteristics and metacognitive awareness levels of pre service teachers
(Journal of Education and Training Studies, 2018-04)
The purpose of this study is to determine the
relationship between the entrepreneurship characteristics and metacognitive
awareness levels of pre service teachers. Qualitative research method is used in this study and ...
Self assessments of the prospective teachers about the teaching materials they have designed
(World Journal of Education, 2018-12)
The purpose of the study is to reveal the self-evaluations of the prospective teachers on two-and three-dimensional
visual teaching materials they have designed in the field of the pedagogical formation education. A ...
The effect of the creative drama-supported problem-based learning approach on the self-efficacy ability in geometry
(Universal Journal of Educational Research, 2018)
The aim of this study is to identify the effect of creative drama-supported problem-based learning approach on self-efficacy ability of the students in the geometry classes. The pretest-posttest control group experimental ...