Eğitim Bilimleri Bölümü: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 72
-
Eleştirel düşünme taksonomisi
(VİZETEK, 2022-10)Eleştirel düşünme taksonomisi, 6 (altı) aşamalı bir sınıflama olup hisset: a, doğru bilgiye ulaş: a+b, yöntem veya etkinlik kullan: a+b+c, çıkarım yap ve sınıfla: a+b+c+d, öz düzenle ve öz değerlendir: a+b+c+d+e, karar ver ... -
-
Kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenler, sorunlar ve ailelerden beklentilerin öğretmen görüşlerine göre analizi (Karma yöntem araştırması)
(MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2021-01)Bu çalışmanın amacı Bartın il merkezindeki okullarda kaynaştırma eğitimi yapan öğretmenlere göre kaynaştırma eğitimi verilen öğrencilerin başarısını ortaya koymak, sorun ve çözüm önerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın ... -
An evaluation of pre-service teachers’ competences and views regarding inclusive education
(Australian International Academic Centre, 2021-01-31)Inclusive education is a form of education in which individuals with any disabilities receive education together with their peers. The education people with disabilities receive in special classrooms by expert teachers has ... -
Eğitimde politika geliştirmede gözetilecek temel kavramlar
(Anı Yayıncılık, 2021-04-01)Kökeni Eski Yunan uygarlığına dayanan politika kavramı iki ayrı anlamda kullanılmaktadır. Birincisi, "siyaset” kavramıyla belirtilebilir; ülke yönetimi anlamına gelmektedir. Bir de örgüt düzeyinde politika kavramı ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek davranışını gerçekleştirme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 2021)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin duygusal emek düzeyleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya Bartın şehir merkezindeki ilk ve ortaokullarda ... -
Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının lider ve liderlik kavramlarına ilişkin metaforik algıları
(2019-06)Bu araştırmanın amacı öğretim elemanlarının lider ve liderlik kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar yoluyla belirlemektir. Araştırmanın modeli nitel araştırma modellerinden olan olgubilim (fenomoloji) modelindedir. ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının okullarda demokrasi ve demokratik öğretmen davranışlarına ilişkin görüşleri
(2019-11-24)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının demokrasi, okullarda demokrasi ve demokratik öğretmen davranışlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ... -
Yükseköğretim kurumlarında akademik performans değerlendirmeye ilişkin akademisyen görüşleri
(2019-12)Bu çalışmanın amacı öğretim elemanlarının akademik performans değerlendirmeyle ilgili olarak görüşlerini inceleyip değerlendirmektir. Araştırmanın modeli nitel araştırma modellerinden olan olgubilim (fenomenoloji) ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019-10-11)Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini Bartın kent merkezinde yer alan 11’i ... -
Evaluation of In-service training seminars in terms of the views of teachers
(Educational Researches and Publications Association, 2016)This study aims at determining the views of senior high school teachers on in-service training seminars provided by the Ministry of Education in Turkey. The sampling of the study consisted of 114 senior high school ... -
Üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutum ve beklentilerinin iyi oluş üzerindeki yordayıcı rolü
(International Congress on Psychological Counseling and Guidance in Higher Education, 2019-12-01)Bireylerin geleceğe ilişkin tutum ve beklentileri ruh sağlığı ve iyi oluş açısından büyük öneme sahiptir. Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin geleceğe ilişkin tutumlarının ve beklentilerinin iyi oluş düzeyleri ile ... -
Analyzing rater severity in a freshman composition course using many facet Rasch measurement
(Springer, 2020-02-07)This study examined the rater severity of instructors using a multi-trait rubric in a freshman composition course offered in a private university in Kuwait. Use of standardized multi-trait rubrics is a recent development ... -
Hayat boyu öğrenme bağlamında dünyada ve Türkiye’de bilimde kadınlar
(EYUDER Yayınları, 2019-12-31)Bilimde başarı elde eden bilim insanlarının yaş, cinsiyet, eğitim seviyesi ve statülerine bakılmadan her durum ve her alanda öğrenmelerini sürdürülebildikleri hayat boyu öğrenme anlayışından vazgeçmedikleri görülmektedir. ... -
Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri
(Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 2015-05) -
The relationship between the entrepreneurship characteristics and metacognitive awareness levels of pre service teachers
(Journal of Education and Training Studies, 2018-04)The purpose of this study is to determine the relationship between the entrepreneurship characteristics and metacognitive awareness levels of pre service teachers. Qualitative research method is used in this study and ... -
Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme eğilimleri
(International Eurasian Educational Research Congress, 2016)Girişimcilik son yıllarda üzerinde önemle durulan konuların başında gelmektedir. Girişimciliğin öneminin artması, iktisadi ve sosyal gelişme açısından hayati işlev görmesiyle yakından ilişkilidir. Rekabet, hız, değişim, ... -
A qualitative study on the perspectives of the academicians regarding the profile of prospective teachers
(International Symposium on New Issues in Teacher Education, 2016-09)The purpose of this study to develop a profile of the prospective teachers based on opinions of the academicians working at the faculties of education. In order to do this, answers to the following questions were sought: 1) ... -
Examination of the learning approaches used by prospective teachers
(AGP Humanities And Social Sciences Conference, 2017-01)The aim of the study is to determine the learning approaches used by prospective teachers and to examine whether they differ in terms of several variables or not. To this end, answers for the following questions are ... -
The effect of the creative drama-supported problem-based learning approach on the self-efficacy ability in geometry
(Universal Journal of Educational Research, 2018)The aim of this study is to identify the effect of creative drama-supported problem-based learning approach on self-efficacy ability of the students in the geometry classes. The pretest-posttest control group experimental ...