Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Bu bölümdeki koleksiyonlar
-
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [33]
Bildiri, Rapor, Açık Ders Kaynakları vb. yayınları içerir -
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Kitap Koleksiyonu [9]
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü'ne ait kitap çalışmalarını içerir -
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu [75]
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü'ne ait makale çalışmalarını içerir
Güncel Gönderiler
-
The effect of macrostructure and superstructure teaching on summarization achievement
(2024)Selecting and remembering the necessary information from rapidly increasing information requires summarization skills. Research on improving students' summarization skills has focused on deletion, generalization, and ... -
The effects of collaborative writing o nL2 individual writing performance in terms of complexity, accuracy, fluency and functional adequacy
(PEGEGOG, 2024)In collaborative writing research, writing performance has generally been examined in terms of complexity, accuracy, fluency. Complexity, accuracy and fluency analyzes describe the linguistic structure of the text, but do ... -
The use of fundamental rights as active and responsible citizens: Tendencies of social studies teacher candidates
(AIAC, 2022)This study aimed to determine the tendencies of social studies teacher candidates, whose primary purpose is to raise active and responsible citizens, towards the use of fundamental rights. The study adopted a survey ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirmeye yönelik araştırmaların eğilimleri
(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2023)Bu araştırmada yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirmeye yönelik çalışmaların eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma modellerinden doküman analizi yönteminde yürütülmüştür. ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yapılan metin uyarlama çalışmalarının betimsel analizi
(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2022-12)Yabancı dil öğretiminde pedagojik ihtiyaçlar nedeniyle uyarlanmış metinlerden yararlanılmaktadır. Özgün metinler, yabancı dil öğrenicileri için yazılmamıştır, bu nedenle doğrudan öğretim ortamında kullanılmaları her zaman ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde uygulanan a1 ve a2 kur sınavlarının madde yazma ilkeleri açısından incelenmesi
(Trakya Eğitim Dergisi, 2023-01)Bu araştırmanın amacı yabancılara Türkçe öğretiminde uygulanan kur sınavlarını madde yazma ilkeleri açısından betimlemektir. Nitel araştırma yöntemi ile yürütülen araştırmada verilerin analizinde doküman incelemesi tekniği ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme
(Eğitim Yayınevi, 2021-12)Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi konusunda yapılan çalışmalar hızla artmaktadır. Dil becerilerinin nasıl öğretileceği, hangi materyallerin kullanılacağı, ders kitaplarının nitelikleri, karşılaşılan sorunlar yaygın şekilde ... -
Yeni İstanbul Uluslararsı Öğrenciler İçin Türkçe öğretim setindeki ders kitaplarında yer alan etkinlik yönergelerinin incelenmesi
(Hodja Akhmet Yassawi International Conference, 2022-05-30)Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ders kitapları öğrenciler için birer başvuru kaynağı niteliğindedir. Alana yönelik ders kitaplarının her biri seviyelendirilmiştir ve her seviyede öğrenicinin kazanması beklenen ... -
Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler için Türkçe kitaplarındaki okuma metinlerinin okunabilirlik düzeyleri
(International Aegean Conferences on Social Science & Humanities, 2022-03-10)Yabancı dil öğretiminde ders kitapları dilin işleyişini, söz varlığını ve kültürünü ders ortamına taşıyan en önemli materyallerdir. Ders kitaplarındaki okuma metinleri dilin öğrenilmesi için gerekli girdiyi sağlar. Bu ... -
Türkçe öğretmenlerinin Facebook gruplarında yaptıkları paylaşımların okuma kültürü açısından incelenmesi
(Uluslararası Kültür Sanat ve Edebiyat Kongresi, 2022-04-20)Facebook, ortak ilgi alanları olan insanların sorularını, sorunlarını, güzel örneklerini paylaştıkları, yapılan paylaşımlar üzerinde görüş alışverişi yapabildikleri bir iletişim ortamı sunmaktadır. Türkçe öğretmenlerinin ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının hazırladıkları okuma etkinliklerine metindilbilimin etkisi
(Uluslararası Kültür Sanat ve Edebiyat Kongresi, 2022-04-20)Metindilbilim, dilbilgisi unsurlarının metin oluşturmadaki işleyişini ortaya koymaktadır. Bu işleyişi görebilmek için sırasıyla metnin küçük ölçekli yapı, büyük ölçekli yapı ve üst yapı özelliklerinin tanınması gerekmektedir. ... -
Öğretmen adaylarının öğretim becerilerini geliştirmede akran koçluğunun rolü
(Ege Üniversitesi, 2021-12-17)Bu çalışmanın amacı akran koçluğunun öğretmenlik becerilerinin gelişimine etkisini belirlemektir. Araştırma karma yöntemlerden açıklayıcı sıralı desenle yürütülmüştür. Araştırmaya Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi ... -
Yedi İklim ve Gazi yabancılar İçin Türkçe B1 düzeyi ders kitaplarındaki dinleme metinlerinin nitelikleri
(2021-09-25)Dinleme, anlamaya dayalı bir dil becerisidir ve günlük hayatta çok sık kullanılmaktadır. Dinleme zor ve karmaşık bir beceridir. İşitsel iletişimde başarı için yabancı dil öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerini ... -
Sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatı ile okuma kültürü oluşturmaya yönelik görüş ve uygulamaları
(Akademisyen Kitabevi, 2021)Çocuk edebiyatı, dil becerilerinin geliştirilmesi ve okuma kültürünün kazandırılmasında eğitim öğretim sürecinin önemli bir unsurudur. Çocukların gelişiminde çocuk edebiyatından yararlanırken “temel kaynağı çocuk ve çocukluk ... -
Dil bilgisi öğretimi
(Vizetek, 2021)Türkçe derslerinin en temel amacı dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi ve bu beceriler geliştirilirken Türkçenin, konuşma ve yazmada kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli kullanmasıdır ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğreten üniversitelerin kur uygulamaları
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2020-09-03)Bugün Türkiye’de 120 üniversitenin Türkçe öğretim merkezlerinde yabancı dil olarak Türkçe öğretimi yapılmaktadır. Bu üniversitelerde kurların eşit sürelerde tamamlanması, kur düzeyi aralıklarının eşit olması, kur atlamak ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının mikro öğretim uygulamalarında gözlenen planlama ve uygulama sorunları: okuma eğitimi örneklemi
(2019)Eğitim programlı bir davranış değiştirme sürecidir (Varış, 1978). Genelden özele doğru eğitim programı, öğretim programı, yıllık plan, ünite planı, günlük plan ve ders planı aracılığı ile hedeflenen davranış değişikliklerinin ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yazdıkları metinlerde metinlerarası ilişkiler
(2020-03-20)Metinlerarasılık bir metnin başka metinlerle açık ya da gizli ilişkiler bulundurmasıdır. Bu ilişkilerden mesajı etkili bir şekilde vermek amacıyla yararlanılır. Metin oluştururken metnin dili, anlatımı ve düşüncesi ile dış ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı düzeylerinin değerlendirilmesi
(Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015)İçinde bulunduğumuz çağ; bilginin sürekli üretildiği, hızlı bir şekilde yayıldığı ve aynı zamanda kısa sürede güncelliğini yitirdiği bir süreci içermektedir. Sürekli öğrenme ve bilgilenme yoluyla değişim kaçınılmaz hâle ... -
Öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersinde öğretimi zor olan soyut kavramlara ilişkin bilişsel yapılarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, 2017)Kavramlar, ilkokul ve ortaokul çağındaki çocukların zihinlerindeki temel bilişsel yapıların oluşmasına ve yeni bilgileri anlamlı bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olur. Kavramlar, bilgilerin temel yapı taşını; ...