Başlık için Turizm İşletmeciliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 82, listelenen: 66-82
-
Tekstil sektörü çalışanlarının memnuniyetlerinin örgütsel bağlılığa etkisi: Bartın ili örneği
(Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, 2023)Çalışma hayatında etkisi bulunan konulardan biri, örgütsel bağlılık ve çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkidir. Bu çalışma çalışan memnuniyeti ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. ... -
The effect of electronic customer relationship management on perceived customer relationship quality and customer loyalty
(2021)This study investigates the effect of perceived rewards, preferential treatment, interpersonal communication on perceived customer relationship quality, and the effect of perceived customer relationship quality on customer ... -
The impact of organizational justice and trust on knowledge sharing behaviour
(2022)The spread of knowledge sharing provides advantages to organizations in developing new solutions to problems along with a broader informational infrastructure. For this reason, it is important to know the factors affecting ... -
Trabzon otellerinin helal turizm açısından incelenmesi
(2. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2019-04)Bu çalışmanın amacı Trabzon ilindeki otellerin helal turizm imkânları ve yöneticilerinin gözünden helal turizme yaklaşımlarını ortaya koymaktır. Bu amaçla oluşturulan anket formu Trabzon ilinde yerleşik olan üç, dört ve ... -
Trabzon otellerinin helal turizm açısından incelenmesi
(2021)Helal turizm Müslümanların inançlarının gerektirdiği şekilde seyahat etmesi, konaklaması, tatil yapması, rehberlik hizmeti alması ve diğer turizm faaliyetlerine de katılması anlamına gelmektedir. Bu çalışma helal turizmin ... -
Turizm eğitimi alan öğrencilerin dindarlık düzeyi ile helal konseptli otellere bakış açısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(Uluslararası Ekonomi, Siyaset Ve Yönetim Sempozyumu, 2019-10)Bu çalışmanın amacı, turizm eğitim alan öğrencilerin helal konseptli otellere bakış açısını belirlemek ve bu bakış açısının dindarlık algısı ve davranışlarına göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu çalışma ... -
Turizm eğitimi alan öğrencilerin dindarlık düzeyi ile helal konseptli otellere bakış açısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(BAKAD, 2021)Bu çalışmanın amacı, turizm eğitim alan öğrencilerin helal konseptli otellere bakış açısını belirlemek ve bu bakış açısının dindarlık algısı ve davranışlarına göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu çalışma nicel ... -
Turizm işletmelerinde yenilikçi finansman yöntemleri
(2023)Bu çalışmanın amacı, turizm işletmelerinin finansman elde etme yöntemlerine güncel bir bakış sunmaktır. Bu bağlamda, geleneksel finansman yöntemlerinden modern ve yenilikçi finansman yöntemlerine kadar birçok konu ele ... -
Turizm işletmelerinin finansal performanslarının entropi tabanlı CP ile belirlenmesi
(Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019-09) -
Turizm sektöründe faaliyet gösteren küçük işletmelerin ve aile işletmelerinin kurumsallaşma düzeyi
(Bartın Üniversitesi, 2016-07)Türkiye‟deki aile işletmeleri ve KOBİ‟lerin en büyük sorunlarından olan belirsiz büyüme ortamlarının ortadan kaldırılması için kurumsallaşma faaliyetleri çözüm olarak düşünülmektedir. Bu nedenle aile işletmelerinin ne ... -
Turizm sektöründe kadın girişimcilerin profilinin incelenmesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2016-08)Bu çalışma, Amasra ve Safranbolu turizm kentlerindeki kadın girişimcilerinin profilinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Literatürden faydalanılarak hazırlanan bir anket formu, girişimcilerle yüz yüze iletişime geçilerek ... -
Turizm teşvik ve desteklerinin paydaşların bakış açısıyla değerlendirilmesi
(International Scientific Researches Congress, 2019-04)Turizm sektörünün doğrudan ve dolaylı yoldan ekonomiye olan katkısının yanında, turizm yatırımları normal koşullarda geri dönüşü uzun yıllar alan, sermaye oranı yüksek, siyasal, sosyal, doğal ve ekonomik olaylara son derece ... -
Turizmin bölgesel kalkınmaya etkisi üzerine bir inceleme
(2022)Bölgesel kalkınma hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkeler için önemli bir kavram olup, geri kalmış bölgelerde yaşanan olumsuzlukları gidermek için politika üretmenin yanı sıra, ülke içindeki ekonomik kalkınmanın da ... -
Üniversite öğrencilerinin fast food tercih etme sebeplerinin belirlenmesi: Dicle Üniversitesi örneği
(Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2015-12)Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin fast food ürünleri tercih etmelerinde etkili olabilecek değişkenleri önem derecelerine göre saptamak ve demografik değişkenlere göre farklılık olup olmadığın ortaya ... -
Yerel bir destinasyonda konaklama işletmeleri için müşteri perspektifinden yeni ufuklar
(Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 2019-06) -
Yerel halkın turizm faaliyetlerine yönelik tutumları
(Bartın Üniversitesi, 2017-07)Yerel halkı turizm gelişim sürecine dâhil etmek, onların bu konudaki görüş ve önerilerini almak ve gelecekteki turizm gelişmesini teşvik yönünde fikir alışverişi yapmak yerel halkın karar merkezlerini etkileyebilmesi ... -
Yı̇yecek ı̇çecek ı̇şletmelerı̇ çalışanlarının örgütsel motı̇vasyonlarının performanslarına etkı̇si
(2024)Bu çalışma, günümüz yiyecek içecek sektöründe işletmelerin başarısını etkileyen faktörleri anlamayı ve özellikle çalışanların örgütsel motivasyonunun bireysel ve toplu performansları üzerindeki etkilerini incelemeyi ...