Meslek Yüksekokulları: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 190
-
Çin Halk Cumhuriyeti’nde Sovyet Revizyonizmi’ne karşı kitapların propaganda amaçlı kullanımı
(Türk Kütüphaneciliği Derneği, 2021-06-30)Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC)’nde Sovyet Revizyonizmi olarak adlandırılan ve Marksizm’e ihanet olarak değerlendirilen Kruşçev’in politikaları, Soğuk Savaş içerisinde Çin-Sovyet Ayrılığı olarak bilinen dönemin başlamasına yol ... -
Bartın'ın turizm coğrafyası, sorunları ve çözüm önerileri
(Gece Kitaplığı, 2021-06)Herhangi bir yöre, bölge veya ülkenin ekonomik gücünü o sahanın yer altı ve yerüstü zenginlik kaynaklarının oluşturduğu dikkate alındığında bunlardan en az sermaye gerektirenin turizm yatırımları olduğu görülecektir. Bu ... -
Turizm ekonomisi (Basından Yazılarla)
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020-12-31)Turizm Ekonomisi (Basından Yazılarla) kitabı, turizm ekonomisi ile ilk defa tanışan öğrenciler için hazırlanmıştır. Kitabın yazımında basit ve yalın bir anlatım tarzı seçilmiş ve başkasının yardımına ihtiyaç duyulmadan ... -
How do residents perceive tourism development? A small community perspective
(Journal of Tourism Quarterly, 2021-04-01)This study examines residents' attitudes and behaviors toward possible tourism development in a small community. Data were collected through semi-structured in-depth interviews with 20 residents living in a small community, ... -
Ev-eksenli çalışan kadınların sosyal ve ekonomik hayatlarına ilişkin bir saha araştırması: Denizli ili örneği
(Ankara Üniversitesi, 2016-06)Ev-eksenli çalışma, hane içi işleri yürütmek ve aile gelirine katkıda bulunmak amacıyla özellikle kadınlar arasında yaygın olarak görülen bir çalışma biçimidir. Bu çalışmada Denizli ili özelinde tekstil veya tekstil yan ... -
Türkiye işgücü piyasasında engelli istihdamına yönelik ayrımcılık: Talep yönlü bir analiz
(Çalışma İlişkileri Dergisi, 2021-01)Engelliler, işgücü piyasasında işe giriş, terfi, ücret, eğitim alma gibi birçok alanda önyargılar ve üretkenliklerinin düşük olması algıları dolayısıyla ayrımcılığa maruz kalmaktadır. Bu çalışmada engellilerin, işgücü ... -
Covid-19 pandemisine yönelik hazırlanan erken dönem sosyal koruma tedbirlerinin karşılaştırmalı bir analizi
(Yönetim ve Çalışma Dergisi, 2020-12)2020 yılının ilk çeyreğinde dünya ülkelerini etkisi altına alan Covid-19 pandemisi, başta sağlık olmak üzere birçok alanda olumsuz sonuçlara sebep olmuştur. Yaşanan sağlık krizinin hemen arkasından istihdamı ve sosyal ... -
Marka kavram haritalarında metin madenciliği yöntemlerinin kullanımına yönelik kavramsal bir çalışma
(Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2020-05-31)Marka kavram haritaları marka çağrışımlarının gücünü, benzersizliğini ve tercih edilebilirliği ölçen ve bunları görselleştiren etkili bir yöntemdir. Marka imajı araştırmalarında çevrimiçi kullanıcı türevli içeriklere olan ... -
Türkiye’de bilimsel kaynakların hukuksal denetimi
(Hiperkitap, 2020-06-01) -
Kamu düzeni kavramının dirlik ve esenlik unsuru
(Seçkin Yayıncılık, 2018-11-01)İki bölümden oluşan kitabın ilk bölümünde; öncelikle soyut bir kavram olan ve hukuksal bir nitelik taşımayan kamu düzeni kavramının anlamı ve unsurlarına değinilmiş, daha sonra, bu unsurlardan biri olan ve çalışmanın ana ... -
Bilgi merkezlerinde kriz ve risk yönetimi
(İstanbul Medeniyet Üniversitesi, 2021-02-15) -
Bulanık VIKOR yöntemi ile finansal performans analizi: Türk kimya sektöründe bir uygulama
(Celal Bayar Üniversitesi, 2020-12-25)Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler için sektörlerin finansal performanslarının iyi olması, ülke ekonomisinin geleceği ile firmaların karlılık ve süreklilikleri için kritik öneme sahiptir. Kimya sektörü, yüksek katma ... -
Türk kamu yönetiminde halkla ilişkiler uygulamalarının incelenmesi
(Bülent Ecevit Üniversitesi, 2017-09)Bir işletme ile hedef kitle arasında karşılıklı iletişimi, anlayışı oluşturmaya ve sürdürmeye yardımcı bir yönetim fonksiyonu olarak tanımlanabilecek olan halkla ilişkiler artık özel sektörde olduğu kadar kamu yönetimi ... -
Türk kamu yönetiminde halkla ilişkiler sorunları
(Bülent Ecevit Üniversitesi, 2017-09)Halkla ilişkiler faaliyetinin bir işletme ile hedef kitlesi arasında karşılıklı iletişimi, anlayışı oluşturmaya ve sürdürmeye yardımcı bir yönetim fonksiyonu olduğu göz önünde bulundurulursa mevcut durum itibariyle Türk ... -
Girişimcilik eğitiminin meslek yüksekokulları öğrencileri açısından öneminin ve gerekliliğinin incelenmesi
(Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 2018-03)Literatürde girişimci (müteşebbis), emek, sermaye ve doğal kaynaklar olarak belirtilen üretim faktörlerini, başkalarının ihtiyacını karşılayacak mal ve hizmetler üretmek üzere tedarik eden ve uygun şekilde birleştiren kimse ... -
Meslek yüksekokullarının sorunları ve çözüm önerileri
(Başkent Üniversitesi, 2017-10)Ülkemizde ön lisans düzeyinde eğitim 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 20. maddesinde düzenlenmiştir. İki yıllık süre ile eğitim veren meslek yüksekokulları yetişmiş ara eleman ihtiyacını karşılamada önemli bir yere ... -
Adil yargılanma hakkı çerçevesinde idari yargıda dava açma süresi
(Bartın Üniversitesi, 2017-06-01)İdarenin toplumsal gereksinimleri karşılamak için yaptığı eylem ve işlemler üzerinde, hukuk devleti ilkesinin bir gereği olarak idarenin Anayasa ve kanunlara uygun davranmasını sağlamak amacıyla; bireylere tanınmış olan ... -
Bilgi bilimine zararları açısından telif haklarının ihlali ve vergi kaçakçılığı suçları
(İstanbul Medeniyet Üniversitesi, 2020-10-29)Günümüzde bilgi üretimi ve enformasyon ediniminin hızla artmasına bağlı olarak bilginin kalitesinin korunabilmesi amacıyla, bilgi üreticileri ve bilgibilim uzmanlarının daha özenli çalışmaları ve araştırma verilerini ... -
Sponsorluk faaliyetlerinin spora etkilerinin incelenmesi
(International Journal of Science Culture and Sport, 2016-12)Kendilerini rakiplerinden ayırmak ve pozitif kurumsal imaj sağlamak isteyen firmalar, halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamcılık gibi örgütsel iletişim kanallarını en verimli şekilde kullanmak ve çalışmalarının verimliliğini ... -
Spor pazarlamasında ürün kavramının incelenmesi
(International Journal of Science Culture and Sport, 2016-12)Geniş kitlelere hitap etme özelliğine sahip olan sportif faaliyetler içerisinde pazarlama unsurlarının yaygın ve etkin kullanımı söz konusudur. Pazarlama elemanlarından biri olan ürün kavramı bu faaliyetler içerisinde ...