Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Çeviribilimde yerelleştirme paradigmasına doğru
(Sakarya Üniversitesi, 2016)
Holmes'un 1972 yılında sunduğu "Çeviribilimin Adı ve Doğası" adlı bildirinin ardından akademik bir disiplin haline gelen çeviribilim üzerine şimdiye kadar çevirinin süreç, işlev ve ürün boyutuna yönelik pek çok bilimsel ...
A contrastive genre-based study: English and Malay
(2016-01-01)
This paper reports on a contrastive genre-based study comparing the employment of communicative purposes (moves) and rhetorical strategies (steps) between Malay and English research articlediscussions in using the ...
From inter- disciplinarity to trans disciplinarity in the academictranslation teaching
(2016-04-01)
Translation Studies has been accepted as an academic discipline as of the second half of the Twentieth Century andsince then, many translation theories have been developed by the translation scholars or linguists. These ...
“Common ground” terimine “ortak zemin bilgisi” önerisi ve çeviri eylemi ilişkisi
(2016-01-01)
Çeviri eyleminde, çevirmenin başarıyı yakalayabilmesi, çeviri sürecindeki birtakım öğelerle ortak bir zeminde buluşmasıyla mümkün olabilir. Bu öğeler çevirmenin hem kaynak iletiyi doğru algılamasına hem de hedef iletiyi ...
Çevirmen bir simülatör mü yoksa “gerçek” bir yazar mı? çevirmenin çeviri sürecindeki konumunun Venutici bakış açısından bir analizi
(2016-07)
Yerlileştirme ve yabancılaştırma çeviri stratejilerine değinen ilk çeviribilimci
Schleiermacher’in görüşlerini ve Romantik akımın çevirinin yabancılaştırılarak
aktarılması gerektiğine dair düşünceyi yirminci yüzyıldaki ...
Bilingualism and bilingual education, bilingualism and translational action
(2016)
Bilingualism basically defined as having been brought up with two languages and being moreor less equally competent in using both languages is a significant phenomenon in thisinformation era requiring frequent access and ...
The position of game localization trainingwithin academic translation teaching
(2016-06-01)
The video game industry which originated in 1960s is now an important entertainment industry mostly thanks to the digital revolution, especially as of 2000s. In parallel, the video game industry gains today million dollars ...