İlköğretim 5. sınıf Arapça dersi öğretim programındaki bazı yazma becerisi kazanımlarının çeşitli faktörlere göre değerlendirilmesi – Bartın ili örneği
Abstract
Bu araştırmada Bartın ilinde bulunan imam hatip ortaokullarında öğrenim gören 5. sınıf öğrencilerinin İlköğretim (2-8. sınıflar) Arapça Dersi Öğretim Programında bulunan 5. sınıf ilk üç tema (Tema 1: Sesler ve Harfler, Tema 2: Okuyorum ve Yazıyorum, Tema 3: Selamlaşma ve Tanışma) içerisindeki temel yazma becerisi kazanımlarının (Kazanım 1: Arapçanın harflerini ortografik şekilleriyle yazar. Kazanım 2: Tanıdığı Harf ve İfadeleri Gördüğü Şekliyle Yazar. Kazanım 3: Tanıdığı ifadeleri gördüğü şekliyle yazar.) ulaşılabilirliğidir. Arapça dersinde temel yazma becerilerinin öğrenciye kazandırılması esnasında öğrencilerin yaş durumları, cinsiyetleri, okullarına taşımalı olarak ulaşmaları ya da yerleşim yeri (il, ilçe, belde) merkezinde ikamet etmeleri, Arapça çalışırken aileden destek alıp almama durumları ve Arapça dersine ilgi duyup duymamaları kriterlerine göre karşılaştırma yapılarak belirtilen durumlar arasındaki kazanım edinme farklarının ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. In this study, the basic writing skills (Acquisition 1: He / She writes Arabic letters in orthographic forms, Acquisition 2: Author as he sees familiar letters and expressions, Acquisition 3: He writes the statements he knows as he sees them) of 5th grade students in primary school (2-8th grade) Arabic Language Teaching Program in the first three themes((Theme 1: Sounds and Letters, Theme 2: I Read and Write, Theme 3: Greetings and Meetings) were examined. In addition, the students' age status, gender, access to their schools by carriage or residence in the center of the settlement (province, district, town), whether they receive support from the family while working in Arabic and whether they are interested in the Arabic course were taken into consideration.