Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zeka oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi

Thumbnail
View/Open
Muhammed Ali Savaş.pdf (1.476Mb)
Date
2019
Author
Savaş, Muhammed Ali
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu araştırma, zeka oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini belirlemek ve zeka oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik görüşlerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın yöntemini nicel yöntemlerden ön test – son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desenin ve nitel yöntemlerden durum çalışmasının bir arada farklı amaçlar için kullanıldığı çoklu yöntemler oluşturmaktadır. Çalışma grubunu, Batı Karadeniz Bölgesi’nde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 21’i deney grubunda, 20’si de kontrol grubunda yer alan toplam 41 fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Deney grubuna 14 haftalık zeka oyunları eğitimi verilerek, zeka oyunlarını tanımaları ve zeka oyunlarını oynamaları sağlanmıştır. Araştırmada nicel verileri toplamak ve fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerini ölçmek amacıyla “Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, çalışma grubunun tamamına zeka oyunları eğitimi öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır. Nitel verileri toplamak ve zeka oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik görüşlerini ortaya koymak amacıyla görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler, eğitim öncesinde ve sonrasında deney grubu ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen nicel veriler ilişkili örneklemler için t-testi ve ilişkisiz örneklemler için t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırmada, zeka oyunları eğitimi alan fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin artmış olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, zeka oyunları eğitimi alan fen bilimleri öğretmen adayları da fen eğitiminde oyunların kullanılması adına görüşler belirtmiştir. Sonuç olarak, zeka oyunları eğitiminin, eleştirel düşünme eğilimlerini geliştirdiği söylenilebilir. Gelecekte yapılacak çalışmalar arasında zeka oyunları ile düşünme becerilerinin arasındaki ilişkiyi araştıran çalışmalar ve farklı örneklem ve ölçme araçlarıyla eleştirel düşünme eğilimlerine yönelik yapılan çalışmalar bulunmalıdır. Ayrıca zeka oyunları eğitimi, öğretmen adaylarına lisans eğitimi süreci içerisinde verilebilir.
 
The aim of this study was to determine the effect of education of intelligence games on the critical thinking tendencies of prospective science teachers and to determine the effect of education of intelligence games on science teachers' views on science education. The method of the study consists of multiple methods, which are used for quantitative methods, pre-posttest, paired control grouped pattern and case study of qualitative methods together for different purposes. The study group consisted of 41 pre-service science teachers, 21 of them from experimental group and 20 of them from control group at state university in the Western Black Sea Region. 14-week brain teaser games were given to the experimental group, and they were able to recognize intelligence games and play intelligence games. In order to collect quantitative data and to measure the critical thinking dispositions of science teacher candidates, “California Critical Thinking Tendencies Scale” was used. The scale was applied to the whole study group before and after intelligence games training. Interview form was used to collect qualitative data and to present the views of science teacher candidates on science education. The interviews were conducted with the experimental group before and after the training. Quantitative data obtained from the study were analyzed by using t-test for the related samples and t-test for unrelated samples. Qualitative data were analyzed by content analysis technique. In the research, it was concluded that the science thinking candidates who have been trained in intelligence games have increased their critical thinking tendencies. In addition, science teacher candidates who were trained in intelligence games also expressed their opinions on the use of games in science education. As a result, it can be said that intelligence games education develops critical thinking dispositions. Future studies should include studies on the relationship between intelligence games and thinking skills, and studies on critical thinking trends with different sampling and measurement tools. In addition, intelligence games can be given to prospective teachers during the undergraduate education process.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/6383
Collections
  • Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans [22]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.