Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çevrimiçi öğrenmeye dayalı uzaktan eğitimde öğrenci doyumu ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişki

Thumbnail
Göster/Aç
cevrimici_uzaktan_egitimde_ogrenci_doyumu20200328-127841-rwup3.pdf (1.686Mb)
Tarih
2014
Yazar
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem
Ramazan, Yılmaz
Teker, Necmettin
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin sağlamış olduğu imkânlar sayesinde öğrenenlerin yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları konusunda uzaktan eğitim çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Özellikle web 2.0 teknolojisinin gelişimi ile birlikte uzaktan eğitimde çeşitli eş zamanlı ve eş zamansız iletişim araçları kullanılmaya başlanmış ve uzaktan eğitimin uygulanma biçiminde farklılıklar ortaya çıkmıştır. Yapılan araştırmalar, çevrimiçi öğrenmeye dayalı yükseköğretim programlarının sayısının hızla arttığını ve çevrimiçi öğrenmedeki büyüme hızının diğer yükseköğretim programlarındaki büyüme hızını geçtiğini göstermektedir. Uzaktan eğitim programlarındaki öğrenci sayısının hızla artmasına rağmen yapılan araştırmalar, uzaktan eğitim programlarına kayıt olan öğrencilerin yarısına yakınının uzaktan eğitim programlarını tamamlamakta başarısız olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin uzaktan eğitim programlarında başarısız olmasına yol açan çeşitli faktörler bulunmaktadır. Bu faktörlerden biri de öğrenci doyumudur. Bu çalışmada Bartın Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programları bünyesinde yer alan önlisans ve lisans programlarına kayıtlı olan öğrencilerin uzaktan eğitim doyumları çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik doyumları Bilgi Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Eğitim Öğrencileri Doyum Ölçeği ile belirlenmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin demografik bilgilerine ve çeşitli değişkenlere ilişkin veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin Bilgi Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Eğitim Öğrencileri Doyum Ölçeğinden aldıkları puanlarla çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Analiz sonucunda eş zamanlı ve eş zamansız iletişim biçimlerinin birlikte kullanıldığı uzaktan eğitim programlarında öğrenci doyumunu etkileyen faktörlere ilişkin çeşitli çıkarımlarda bulunulmuş olup, öğrenci doyumunun artırılması için neler yapılabileceği tartışılmıştır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/6388
Koleksiyonlar
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [55]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.