Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2020-05-21T06:16:29Z
dc.date.available2020-05-21T06:16:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jcal.12449
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6389
dc.description.abstractBu araştırma, öğrencilerin öğrenme topluluğu (öğretim, sosyal ve bilişsel mevcudiyet) algıları ve yansıtıcı düşünme becerileri üzerine öğrenme analitiği (LA) tabanlı süreç geri bildirimi kullanmanın etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Karma yöntem araştırma yaklaşımı (QUAN + qual) kullanılarak bu çalışma, öntest-sontest kontrol grubu ile deneysel bir tasarım olarak yürütülmüştür. Araştırma grubuna (EG) ve kontrol grubuna (CG) rastgele atanan toplam 104 üniversite öğrencisi bu çalışmaya dahil edilmiştir. Prosedür, ters yüz edilmiş sınıf (FC) modeline dayalı hesaplama kursu kapsamında yürütülmüştür. EG'deki katılımcılar LA sonuçlarını haftalık olarak gösteren LA tabanlı süreç geribildirimi alırken, CG'deki katılımcılar LA tabanlı süreç geribildirimi almamıştır. Veriler Araştırma Topluluğu Ölçeği, Yansıtıcı Düşünme Ölçeği ve yarı yapılandırılmış bir öğrenci görüş formu aracılığıyla toplanmıştır. Bulgular, öğrencilerin LA sonuçlarını içeren geri bildirim göndermenin, öğrencilerin araştırma topluluğu ve yansıtıcı düşünme becerileri algıları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Çalışmanın bulgularına dayanarak öğretmenler, öğretim tasarımcıları ve araştırmacılar için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThis research aims to investigate into the effect of using learning analytics (LA)‐based process feedback on students' perceptions of community of inquiry (teaching, social and cognitive presence) and their reflective thinking skills. By using a mixed‐method research approach (QUAN + qual), this study was conducted as an experimental design with the pretest–posttest control group. A total of 104 university students who were randomly assigned to the experiment group (EG) and control group (CG) were recruited in this study. The procedure was conducted within the scope of the computing course based on the flipped classroom (FC) model. While the participants in the EG received LA‐based process feedback which shows their LA results in a weekly manner, those in the CG did not get any LA‐based process feedback. The data were collected through the Community of Inquiry Scale, the Reflective Thinking Scale and a semi‐structured student opinion form. The findings indicated that sending feedback including the students' LA results had a statistically significant effect on the students' perceptions of community of inquiry and reflective thinking skills. Based on the findings of the study, several recommendations for teachers, instructional designers and researchers have been made.tr_TR
dc.language.isoengtr_TR
dc.publisherWileytr_TR
dc.relation.isversionof10.1111/jcal.12449tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğrenme analitikleritr_TR
dc.subjectSorgulama Topluluğu Algısıtr_TR
dc.subjectSosyal bulunuşluktr_TR
dc.subjectVeri madenciliğitr_TR
dc.subjectBulunuşluk algısıtr_TR
dc.subjectYansıtıcı düşünme becerisitr_TR
dc.subjectÖğretimsel bulunuşluktr_TR
dc.subjectBilişsel bulunuşluktr_TR
dc.subjectEğitsel veri madenciliğitr_TR
dc.subjectLearning analyticstr_TR
dc.subjectData miningtr_TR
dc.subjectEducational data miningtr_TR
dc.subjectPresencetr_TR
dc.subjectReflective thinking skillstr_TR
dc.subjectThe community of inquirytr_TR
dc.subjectSocial presencetr_TR
dc.subjectTeaching presencetr_TR
dc.subjectCognitive presencetr_TR
dc.titleEnhancing community of inquiry and reflective thinking skills of undergraduates through using learning analytics‐based process feedbacktr_TR
dc.title.alternativeÖğrenme analitiklerine dayalı süreç geribildirimi kullanarak lisans öğrencilerinin sorgulama topluluğu algılarını ve yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirmetr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalJournal of Computer Assisted Learningtr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümütr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record