Show simple item record

dc.contributor.authorSürücü, Çağrı
dc.contributor.authorÖztel, Ahmet
dc.contributor.authorYavuz, Hasan
dc.date.accessioned2020-06-01T07:02:39Z
dc.date.available2020-06-01T07:02:39Z
dc.date.issued2020-05-31
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/bartiniibf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6412
dc.description.abstractBu çalışmada Bulanık TOPSIS yöntemi ile termal otel seçiminin nasıl yapılabileceği incelenmiştir. Analizde beş tane değerlendirme kriteri kullanılmıştır. Bu kriterlere göre alternatiflerin başarı değerleri alınarak karar matrisi oluşturulmuştur. Uzmanlardan alınan görüşler doğrultusunda karar matrisi değerleri, üçgensel bulanık sayılara dönüştürülmüştür. Sonrasında bulanık karar matrisi verileri bulanık TOPSIS yöntemiyle işlenerek tercih sıralaması yapılmıştır. Afyonkarahisar bölgesinde bulunan on iki tane beş yıldızlı termal otel, termal otel seçimi problemi için değerlendirmeye alınmıştır. Veriler internetteki ilgili web sayfalarından elde edilmiştir. Bu oteller beş kriter açısından değerlendirilip otellerin tercih sıralaması yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; “ücret” (oda fiyatı) en önemli kriter olurken, “müşteri yorumları” yakın bir ağırlık değeri ile ikinci en önemli kriter olmuştur. “Aktivite sayısı” ise en düşük önem düzeyinde kabul edilmiştir. Tercih sıralamasında ilk beş otelin yakın skorlarla sıralandığı gözlenmiştir. Alternatif dokuz (A9) en başarılı otel olurken, alternatif yedi (A7) en düşük performansı göstermiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, it was investigated how to choose thermal hotel with Fuzzy-TOPSIS method. Five evaluation criteria were used in the analysis. The decision matrix was obtained by aggregating the achievement values of the alternatives according to these criteria. In line with the opinions of the experts, the decision matrix values were transformed into triangular fuzzy numbers. After that, fuzzy decision matrix data were processed by using Fuzzy-TOPSIS method and then the order of preference was obtained. Twelve five-star thermal hotels in the Afyonkarahisar region were evaluated as an application for thermal hotel selection problem. The data was obtained from the related web pages on the internet. These hotels were evaluated according to five criteria and thus the preference ranking was obtained. “The fee” (Room Price) was the most important criterion, while “the customer comments” was the second most important criterion with a close weight. “The number of activities” was accepted at the lowest importance level. It was observed that the first 5 hotels ranked with the nearest scores. Alternative 9 (A9) became the most successful hotel, while alternative 7 (A7) showed the lowest performance.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTermal oteltr_TR
dc.subjectÇok kriterli karar vermetr_TR
dc.subjectOtelciliktr_TR
dc.subjectThermal hoteltr_TR
dc.subjectMulti criteria decision makingtr_TR
dc.titleBulanık TOPSIS yöntemi ile termal otel seçimi: Afyonkarahisar örneğitr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalBartın Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-0454-9020tr_TR
dc.identifier.volume11tr_TR
dc.identifier.issue21tr_TR
dc.identifier.startpage22tr_TR
dc.identifier.endpage38tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record