Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Enstitüler
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Enstitüler
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin girişimcilik özellikleri ve bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği

Thumbnail
Göster/Aç
Zeynep Mülhim.pdf (1.498Mb)
Tarih
2019
Yazar
Mülhim, Zeynep
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu araştırmada, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin girişimcilik özellikleri ve bireysel yenilikçilik düzeylerini belirlemek ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bazı demografik değişkenlerin öğrencilerin girişimcilik özellikleri ve bireysel yenilikçilik düzeyleri üzerinde etkili olup olmadığı da incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda 2018-2019 akademik yılı bahar döneminde öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise 2018-2019 akademik yılı bahar döneminde Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda öğrenim gören 776 öğrenci (X̄yaş=21,02) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, ölçek formu kullanılmış olup bu form üç bölümden oluşmaktadır. Ölçek formunun: birinci bölümünde araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgiler Formu”, ikinci bölümünde Yılmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilen “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği”, ve üçüncü bölümünde ise Hurt, Joseph ve Cook (1977) tarafından geliştirilen, Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ)” yer almaktadır. Araştırmada elde edilen bulgular incelendiğinde; genel olarak öğrencilerin büyük çoğunluğunun düşük düzeyde yenilikçi olduğu ve bireysel yenilikçilik puan ortalamasının (-----=64,42) orta düzey yenilikçiliğin sınır değeri olan 64’ün üzerinde olduğu görülmektedir. Girişimcilik puanlarına göre % 0,8’i çok düşük girişimci, % 2,4’ü düşük girişimci, % 14,8’i orta düzeyde girişimci, % 49,1’i yüksek girişimci ve % 32,9’u çok yüksek girişimci olduğu görülmektedir. Genel olarak öğrencilerin büyük çoğunluğunun (% 49,1) yüksek girişimcilik düzeyinde olduğu görülmektedir. BESYO öğrencilerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile girişimcilik düzeyleri arasında ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.
 
The aim of this research is to reveal the entrepreneurial characteristics and individual levels of innovation of the students of the School of Physical Education and sports and to examine the relationship between them. It also examined whether some demographic variables were effective on students ' entrepreneurial characteristics and individual levels of innovation. The study universe of the research; Bartin University School of Physical Education and Sports, 2017-2018 academic year is composed of students studying in the spring semester. The sample of the study consisted of 776 (X̄age=21,02) students attending Bartin University School of Physical Education and Sports in the spring term of 2017-2018 academic year. The scale form was used as a data collection tool in the research and this form consists of three parts. In the first part of the scale form: “Personal Information Form” prepared by the researcher, in the second part “Entrepreneurship Scale For University Students” developed by Yılmaz and Sünbul (2009), and in the third part “Innovativeness Scale (IS)” developed by Hurt, Joseph and Cook (1977), adapted to Turkish by Kılıçer and Odabaşı (2010). When the findings of the study were examined; overall, the majority of students are low-level innovators, and the individual innovation score average (----=64.42) is above 64, which is the limit value of mid-level innovation. According to entrepreneurship scores, 0.8% are very low entrepreneurs, 2.4% are low entrepreneurs, 14.8% are moderate entrepreneurs, 49.1% are high entrepreneurs and 32.9% are very high entrepreneurs. Overall, the vast majority of students (49.1%) are at a high level of entrepreneurship. It has been concluded that there is a relationship between individual innovation levels and entrepreneurship levels of the students of School of Physical Education and Sports.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/6450
Koleksiyonlar
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans [97]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.