İnsan kaynakları yönetiminde hizmet içi eğitimin yeri
Abstract
Bu araştırma Milli Eğitim Bakanlığında insan kaynakları yönetiminde yeterliliği temel a- lan bir yapılanmayı gerçekleştirmek amacıyla yürürlüğe konulan Yönetici Atama Değerlendirme Görevde Yükselme ve Yer Değiştirme Yönetmeliği 'nin uygulanışını değerlendirmek ama- cıyla yapılmıştır. Vak 'a çalışmasının evreni Yalova Esenler Hizmet İçi Eğitim Merkezinde gö- revde yükselme amacıyla kursa alınan kursiyerlerle sınırlıdır.
Bu kursa katılanlardan örneklem olarak 137 öğretmen, 37 müdür yardımcısı ve 162 ilköğ- retim müfettiş yardımcısı alınmıştır. Vak 'a çalışması (study case) şeklinde gerçekleştirilen bu a- raştırmada araştırmacı, sürece öğretim görevlisi olarak katılmış, katılımcı gözlem yoluyla kursi- yerlerin beklenti, kaygı ve yaklaşımlarını paylaşma fırsatı bulmuştur. Nicel ve nitel yöntemlerle elde edilen verilerin analizi sonucu ulaşılan bulgular, görevde yükselme amacıyla uygulanan hizmet içi eğitim programlarının kursiyer merkedi olarak hazırlanmadığını göstermektedir. İn- san kaynağının niteliğinin iyileştirmesi için yapılan hizmet içi eğitimlerin amacına ulaşabilmesi için, program, eğitim ve kurs merkezlerine yönelik iyileştirme çalışmalarına ihtiyaç vardır. Liya- kati temel alan bir kariyer yapılanmasında ve insan kaynakları yönetiminde idari düzenleme ka- dar uygulamanın da önemli olduğu, uygulamanın gerçekçi şekilde yapılabilmesi için birtakım tamamlayıcı unsurların ciddiyetle ele alınması gerektiği, bu unsurların başında hizmet içi eğitim programlarının ihtiyaç analizi yapılarak hazırlanması, üniversite ile işbirliği yapılarak alanının uzmanı olan öğretim görevlilerince verilmesi ve kurs merkezlerinin eğilim için uygun şekilde ya- pılandırılması gerektiği ortaya çıkmıştır.