Başlık için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 21, listelenen: 10-21
-
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) fen bilimleri testi sorularının fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarıyla örtüşme düzeyinin belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Tüm eğitim kurumları kaliteli bir eğitim verme çabası içindedir. Eldeki imkanların optimum düzeyde kullanılması halinde bile bazen istenilen oranda başarının sağlanması olanaklı olmamaktadır. Bu nedenle eğitim kurumları ... -
Matematik okuryazarlığı eğitiminin ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarına, matematiksel motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Matematik eğitiminin amaçları içerisinde son yıllarda ön plana çıkan "iyi bir matematik okuryazarı olabilme" ifadesi bulunmaktadır. Aynı zamanda matematik okuryazarlığı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı [PISA]' ... -
Matematik öğretmeni adaylarının 5E Öğrenme Modeline dayalı tasarladıkları STEM ders planlarının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının 5E modeline dayalı tasarladıkları STEM ders planlarının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Çalışma, Batı Karadeniz Bölgesinde bir devlet ... -
Matematik öğretmeni adaylarının ondalık gösterim konusunda pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesinde ders imecesi uygulaması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Öğretmenlerin etkili bir öğretim yapabilmeleri için sınıf ortamında oluşabilecek durumların farkında olmaları, sınıfa uygun ders planı hazırlayabilmeleri ve konuyla ilgili alan bilgilerinin yeterli olması gerekmektedir. ... -
Matematik öğretmenlerinin origaminin matematik eğitiminde kullanılmasına ilişkin inançlarının ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde origami kullanımına ilişkin inançları ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma Türkiye ... -
Matematiksel akıl ve zekâ oyunları kullanılarak yapılan öğretim etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarına, matematiksel motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma akıl ve zekâ oyunları kullanılarak yapılan öğretim etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarına, motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin Scratch programıyla tasarladıkları oyunların öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Cebirden yansımalar
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin Scratch programlama aracıyla tasarladıkları cebirsel ifadelere ilişkin oyunların öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Çalışma, Batı Karadeniz ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öğrenme ortamı algıları ve fen bilimlerini öğrenmeye ilişkin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öğrenme ortamı algıları ve fen bilimlerini öğrenmeye ilişkin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Aynı zamanda ortaokul öğrencilerinin öğrenme ... -
Sanal müzelerle desteklenmiş fen öğretiminin öğrencilerin fen dersine yönelik tutumlarına ve motivasyonlarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu çalışmada sanal müzelerle desteklenmiş fen öğretiminin öğrencilerin fen dersine yönelik tutumlarına ve motivasyonlarına etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim ve öğretim ... -
SCAMPER tekniğine dayalı etkinliklerin yaratıcı düşünmeye ve akademik başarıya etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi " Elektrik Devreleri" ünitesinde scamper tekniğinin kullanılmasının öğrencilerin yaratıcı düşünmesine ve akademik başarısına etkilerini araştırmak, ... -
Science teachers’ use of and vıews on digital materials during the web-based distance education
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study aims to reveal science teachers’ use of and views on digital materials during the web-based distance education period. While shaping their lessons, teachers use materials to draw student attention, increase ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin “madde ve endüstri” ünitesi ile ilgili beceri temelli soruları çözme süreçlerinin göz izleme yöntemi ile incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024)2017-2018 eğitim öğretim yılında Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavının yerini, Liselere Giriş Sınavı (LGS) almıştır. LGS ile birlikte soruların tarzı değişmiş ve beceri temelli sorular sınava dâhil edilmiştir. ...