Güncel Gönderiler: İşletme Anabilim Dalı
Toplam kayıt 37, listelenen: 1-20
-
Finansta dağıtık defter teknolojisi uygulamaları: Engeller ve fırsatlar
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)İlk uygulamaları yaygın olarak blok zinciri ile olarak bilinen Dağıtık Defter Teknolojisi (DLT), bilginin ağlar arasında nasıl toplandığı, depolandığı ve paylaşıldığı konusunda bir paradigma değişikliğini temsil etmektedir. ... -
Zonguldak ili özel maden işletmelerinde çalışan personelin iş tatmininin ölçülmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)İş hayatı ortalama bir insan yaşamının önemli bir kısmını kapsamaktadır. İş yaşamında kişinin mutlu ve huzurlu bir şekilde çalışması çok önemlidir. Çalışanların mutlu ve huzurlu çalışmaları için yaptıkları işten tatmin ... -
Mağaza atmosferinin hedonik tüketim ve plansız satın alma davranışına etkisi üzerine bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Günümüzün son derece rekabetçi perakende sektöründe işletmeler, değişen tüketici davranışlarını anlamaya ve onlara ulaşmanın yeni yollarını bulmaya çalışmaktadır. Bu bağlamda işletmeler, tüketicilerin satın alma davranışlarını ... -
Resim bulanık (Pıcture fuzzy) küme tabanlı çok kriterli karar verme yaklaşımı ve uygulamaları
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Endüstri 4.0 ve teknolojideki son gelişmeler beraberinde dijitalleşme, nesnelerin interneti, akıllı sistemler gibi bazı yeni kavramları ortaya çıkarmıştır. İşletmelerin küresel rekabette değer yaratabilmeye çalışması bu ... -
Türkiye'de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin girişimcilik bilgi ve niyetlerinin belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin girişimcilik niyetlerini ölçmektir. Üniversite öğrencilerinin, özellikle de uluslararası öğrencilerin girişimcilik niyetlerini etkileyen ana faktörleri ... -
Uşak tekstil sektörü GZFT (Swot) analizi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Küreselleşme ile yaşanan hızlı teknolojik değişime işletmeler ayak uydururken aynı anda hem pazardaki konumlarını korumak hem de artan rekabet ortamında rakiplere karşı pazar payını yükseltmek zorundadır. Burada işletmelerin ... -
Şirketlerin sürdürülebilirlik performanslarının finansal performanslarına etkisi: BİST 50 şirketlerinde bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı sürdürülebilirliğin firma performansı üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi BİST 50 endeksinde yer alan, finans kuruluşu niteliğinde olmayan ve ESG derecelendirmelerine erişilebilen ... -
Yükseköğretim bağlamında işveren markalamasında işveren çekiciliği: Üniversite öğrencileri üzerine nicel bir çalışma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı, yükseköğretimi temel alarak algılanan örgütsel prestij, kişi-iş uyumu, işveren çekiciliği, sosyal medya, aktif dinleme, üniversitede çalışma niyeti değişkenleri arasındaki ilişkileri incelemektir. ... -
Bağımsız denetimde bağımsızlık ve kalite algısı: Batı Karadeniz'de bağımsız denetçiler üzerinde bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bağımsız denetimin temel amacı finansal tabloların doğruluğunu ve güvenilirliğini sağlamaktır. Bağımsız denetimden beklenen faydaların elde edilebilmesi de denetim faaliyetinin hiçbir baskı ve tesir altında kalmadan yani ... -
E-ticaret ile ilgili akademik yayınların bibliyometrik haritalama yöntemi ile analizi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Küreselleşmenin etkisiyle oluşan Pazar algısı ve teknolojik faaliyetler gün geçtikçe değişime ve yeniliğe uğramaktadır. Bununla birlikte dünya nüfusundaki artışın da buna etki ettiği gösterilmektedir. Bu çalışmada; hayat ... -
Bireysel yatırımcıların finansal yatırım kararlarını etkileyen faktörler: Bartın ili örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Geleneksel finans, insanı rasyonel bir varlık olarak kabul etmektedir. İnsanın duygusal ve psikolojik tarafını görmezden gelerek, insanı sadece rasyonel insan (homoekonomikus) kavramının içerisinde değerlendirmenin doğru ... -
Menşei ülke imajı ve tüketici etnosentrizmine yönelik tutumların belirlenmesi Türkiye ve Azerbaycan örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Tüketici etnosentrizmi, tüketicilerin kendi ülkelerine duydukları sadakat nedeniyle yerli şirketler tarafından pazara sunulan mal ve hizmetlerin öncelikli olarak tercih edilmesidir. Yerli ürünlere karşı gelişen bu sadakat, ... -
KOBİ’lerde modern yönetim tekniklerinin uygulanması: Van organize sanayi bölgesi örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Türkiye’de KOBİ’ler ekonominin başrol oyuncusudur. Dünya ekonomilerinin içe kapanık ve devletçi yapılarının yerine dışa açık bir sisteme dönüşmesi küreselleşmenin giderek artmasına yol açmıştır. Bunun getirmiş olduğu artan ... -
Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalında yapılan lisansüstü çalışmaların bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde yönetim ve organizasyon kavramı birçok sektörde ve akademik alanlarda önemli rol oynamaktadır. Geçmişten günümüze artan lisansüstü eğitimde birçok farklı alanda bibliyometrik analiz yönteminden faydalanılmaktadır. ... -
Türkiye'deki coğrafi işaretli ürünlerin uluslararası ticaretteki potansiyeli
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Coğrafi işaretli (Cİ) ürünlerin uluslararası ticaretinden önemli ölçüde gelir sağlandığı ve bu gelirin her geçen yıl arttığı bilinmektedir. Dolayısıyla Cİ'li ürünler piyasası yerel bazda kalmayarak küresel ölçekte dikkate ... -
Entropi tabanlı promethee yöntemi ile covid-19 pandemisinin finansal performans üzerindeki etkisinin araştırılması: Bilişim sektörü örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüz dünyasında bilişim sektörü tüm alanlarda kullanılmakta olup yüksek oranda katma değer üretim elde edilmektedir. Bu sektör sayesinde bilişim teknoloji ürünlerini yoğun olarak kullanılarak üretkenlik, verimlilik, ... -
Fortune 500 Türkiye şirketlerinin kurumsal sosyal sorumluluğu üzerine bir içerik analizi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüzde küreselleşmeye bağlı olarak meydana gelen hızlı değişimler ve toplumun bilinçlenmesi neticesinde işletmelerin kar sağlamak için mal ve hizmet üretmek dışında sadece hissedarlara değil, tüm paydaşları kapsayan ... -
Havayolu taşımacılığında hizmet kalitesinin müşteri tatmini ve ağızdan ağıza iletişime etkisi üzerine bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada havacılık sektöründe hizmet kalitesinin müşteri tatmini ve ağızdan ağıza iletişim üzerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmanın ... -
Duygusal zekânın etik davranış üzerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Duygusal zekâ insanların kendi duygularının bilincinde olması ve duygularını kendilerine göre değerlendirmesi, duygularını doğru ifade etmesi, empati sayesinde diğer insanlarında duygularını anlayabilmesi, ortaya çıkan ... -
Finansal okuryazarlık düzeyi ile tasarruf davranışlarının incelenmesi-Bartın ili kamu ve özel sektör çalışanları uygulaması
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)20. yy'ın üçüncü çeyreğinden itibaren git gide gelişim hızı artan teknoloji ve globalleşme ile birlikte finansallaşma süreci de hızlı seyir göstermeye başlamıştır. Finansal piyasaların çeşitlilik arz etmesi ve kapsamının ...