Marka, kimlik, turizm ve Bartın kent kimliği çalıştayı
Abstract
Günümüzde ülkeler, bölgeler ve hatta kentler arasında bir çok alanda olduğu gibi turizm alanında da ciddi bir rekabet ortamı söz konusudur. Bu rekabette güçlü olabilmek için doğru ve sürdürülebilir stratejilerin oluşturulması zorunlu hale gelmiştir. Bununla birlikte değişen sektör dinamiklerini de dikkate alarak turizm amaçlı markalaşma politikalarının hazırlanması da önem taşımaktadır. Marka, o destinasyonun kalite sembolüdür; turistlerin fiziksel ve psikolojik olarak destinasyona çekilmesini sağlamaktadır. Bartın’ın, sahip olduğu doğal ve kültürel peyzaj potansiyeli ile marka olabilecek bir kent özelliği taşıdığına inanmaktayız. Bartın’ın markalaşması için konu ile ilgili tüm paydaşlara (yereldeki kamu kurum ve kuruluşlarına, sivil toplum ö rgütlerine, Üniversitemize, sektör temsilcilerine ve yerel halka) ö nemli g ö revler düşmektedir. Böylece Bartın turizm alanında hak ettiği noktaya ulaşabilecektir. Bu bağlamda Üniversitemiz Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi ( bünyesinde yürütülen “Kentsel Kimlik Odaklı Markalaşma: Bartın Örneği” projesi kapsamında “Bartın Kent Kimliği Çalıştayı” düzenlenmiştir. Kimlik; kentin coğrafi konumu, kültürel yapısı, sivil mi mari ö rnekleri, gelenek ve görenekleri vb. özelliklerini yansıtmaktadır ve uzun bir zaman dilimi i ç inde oluşmaktadır. Kentlerin kimliği, geçmişten geleceğe bir süreklilik göstermekte ve bir yerin diğerlerinden kolayca ayırt edilmesini sağlamaktadır. Çalıştayda; kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve akademisyenlerin olduğu ç alışma gruplarında bilgi alışverişinde bulunularak Bartın’ın kent kimliği ve kimlik bileşenleri tartışılmıştır. Bunun yanı sıra turizm sektöründe yaşanan sorunlar ve bu sorunların çözüm önerileri konusunda da bilgi alışverişinde bulunulmuştur. Çalıştaya akademisyenler, kurum ve kuruluşlardan temsilciler ve öğrenciler katılmıştır.