Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Meslek Yüksekokulları
  • Bartın Meslek Yüksekokulu
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Meslek Yüksekokulları
  • Bartın Meslek Yüksekokulu
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türk kamu yönetiminde halkla ilişkiler uygulamalarının incelenmesi

Thumbnail
View/Open
Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Uygulamalarının İncelenmesi.pdf (118.0Kb)
Date
2017-09
Author
Akkaya, Yahya
Avcı, Özkan
Metadata
Show full item record
Abstract
Bir işletme ile hedef kitle arasında karşılıklı iletişimi, anlayışı oluşturmaya ve sürdürmeye yardımcı bir yönetim fonksiyonu olarak tanımlanabilecek olan halkla ilişkiler artık özel sektörde olduğu kadar kamu yönetimi alanında da önemli bir uygulama olarak kabul edilmektedir. Günümüz insanı ile dikkatli ve düzenli bir şekilde etkileşime geçmek, haberleşmek gereğinden yola çıkarak, yönetim halkın denetim ve açıklık isteklerine halkla ilişkiler uygulamaları ile karşılık vermektedir. Bu bağlamda 1962 yılında hazırlanan Merkezi Hükümet Teşkilatı Araştırma Projesi (MEHTAP) raporu ve 1991 yılında yayınlanan Kamu Yönetimi Araştırma Projesi (KAYA) raporunda kamu kuruluşlarında halkla ilişkilerin geliştirilmesi vurgulanmıştır. Son dönemde 2006 yılında kurulan Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) Türk kamu yönetiminde halkla ilişkiler konusunda görülen en önemli gelişmelerdendir. Bu çalışmamızda başta Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) olmak üzere merkezden yönetim kuruluşları ve yerinden yönetim kuruluşlarında halkla ilişkiler uygulamaları incelenecektir.
 
Public relations, which can be defined as a management function that helps create and maintain mutual communication, understanding and maintenance between a business and the target group, is now regarded as an important application in public administration as much as it is in the private sector.In order to interact with contemporary people in a careful and regular manner, the administration responds to the requests of the people by the applications of the people in relation to the requests of the inspection and openness. In this context, the Central Government Organization Research Project (MEHTAP) report prepared in 1962 and the Public Administration Research Project (KAYA) report published in 1991 emphasized the development of public relations in public institutions.The Prime Ministry Communication Center (BİMER), which was established in 2006, is the most important development in relation to public relations in Turkish public administration. Inthis study, the applications of the relations with the public in the management institutions, especially the Prime Ministry Communication Center (BİMER), will be examined
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/6607
Collections
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [13]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.