Show simple item record

dc.contributor.authorTosunoğlu, Ergin
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2022-02-03T07:10:52Z
dc.date.available2022-02-03T07:10:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationTosunoğlu, E. & Yılmaz, R. (2021). Üniversite sıralamaları üzerinde sosyal medya görünürlüğünün rolü: twitter verileri üzerine bir inceleme. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 3(1), 25-41tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6713
dc.description.abstractAkademik kurumlar için farklı sıralama kuruluşları tarafından gerçekleştirilen sıralamalar, akademik kurumlardaki gelişmelerin izlenmesi için önem taşımaktadır. Sıralama sistemleri genel anlamda birbirlerine benzerlik gösterseler de farklı parametreleri ön plana çıkaran ve uluslararası geçerliliği daha ağır olan sıralama sistemleri üniversitelerin kendilerini gösterdikleri bir ortama dönüşmüştür. Toplumun, üniversitelerin kalite göstergesi gözüyle takip ettiği bu sıralama sistemlerinin, gerçek görünürlüğü ve akademik kurumların tanınırlığını yansıtmadığı gibi eleştiriler de bulunmaktadır. Bunun ana nedenlerinin başında akademisyenler, üniversite öğrenci adayları, çalışma ortakları ve diğer paydaşlar tarafından sosyal medya araçlarının; görünürlüğün ve uluslararası tanınırlığın merkezi olarak kabul edilmeye başlanmasıdır. Günümüzde özellikle kurumsal iletişimi sağlama araçlarından biri olarak görülen Twitter, üniversitelerce kamuoyunu bilgilendirme amaçlı sıklıkla kullanılmaktadır. Bu nedenle üniversitelerin Twitter kullanım durumları görünürlük açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada farklı parametrelere göre sıralama yapan (QS, Webometrics, URAP) sıralama sistemlerinde en yüksek puana sahip Türkiye’deki üniversitelerin kurumsal Twitter hesaplarının aktiviteleri incelenerek, Twitter aktivitesi ile üniversite sıralamaları arasındaki ilişkiler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada veri madenciliği teknikleri kullanılarak veri analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları üniversitelerin Twitter ortamındaki aktiviteleri ile QS, Webometrics, URAP sıralamaları arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Araştırma sonucunda sıralama puanı yüksek olan üniversitelerin kurumsal olarak Twitter hesaplarını daha aktif kullandıkları belirlenmiştir.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÜniversite sıralama sistemleritr_TR
dc.subjectURAPtr_TR
dc.subjectWebometricstr_TR
dc.subjectSosyal medyatr_TR
dc.subjectTwitter analizitr_TR
dc.subjectSocial mediatr_TR
dc.subjectTwitter analyticstr_TR
dc.subjectUniversity ranking systemstr_TR
dc.titleÜniversite sıralamaları üzerinde sosyal medya görünürlüğünün rolü: Twitter verileri üzerine bir incelemetr_TR
dc.title.alternativeThe effect of social media visibility on university rankings: A study on Twitter datatr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalBilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-2041-1750tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-4345-1173tr_TR
dc.identifier.volume3tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage25tr_TR
dc.identifier.endpage41tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record