Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Meslek Yüksekokulları
  • Bartın Meslek Yüksekokulu
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Meslek Yüksekokulları
  • Bartın Meslek Yüksekokulu
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bandırma ve çevresi marka imajının oluşumuna yönelik yol haritası

Thumbnail
Göster/Aç
kasapoglu_bandırma sempozyumu bldiri kitabı-sayfalar-1-3,390-407.pdf (1.252Mb)
Tarih
2018
Yazar
Kasapoğlu, Cihangir
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Kentler ürünler, kurumlar, örgütler gibi markalaşmaya gereksinimi olan alanlardır. Kent imajının oluşumu için pazarlama iletişimi tekniklerinin geleneksel tekniklerden farklı bir yapısı bulunmaktadır. Kavaratzis (2004)’e göre kent imajı birincil, ikincil ve üçüncül yollarla oluşmaktadır. Birincil iletişim kentin mimari tasarımının, görsel dokusunun, peyzajının, altyapısının, yönetim yapısının ve kent davranışının verdiği mesajlar doğrultusunda oluşan imajdır. İkincil iletişim kent yönetiminin reklamcılık, halkla ilişkiler, grafik tasarım, logo kullanımı gibi bilinen pazarlama iletişimi uygulamaları yoluyla gerçekleşen ve biçimsel olarak yapılan iletişimdir. Üçüncül iletişim ise ağızdan ağıza iletişim yoluyla kent markası imajının hedef kitleyle buluşmasıdır. Gerçekleştirilen bütün bu iletişim faaliyetlerinin bir bütünlük ve tutarlılık içerisinde hedef kitleye ulaştırılmasının hedef kitle zihninde marka imajı oluşumu açısından olumlu bir etki yarattığı görülmektedir. Bu mesaj bütünlüğünün sağlanması için pazarlama iletişimi faaliyetlerinin tek bir birimden yönetilmesi kent için oluşturulacak markalaşma stratejilerinin etkin sonuçlar elde etmesinde önemli bir faktördür. Kentin pazarlanma faaliyetlerinin bir birim tarafından yürütülmesinin Avrupa’nın birçok şehrinde uygulandığı ve başarılı sonuçlar elde edildiği görülmektedir. Bu çalışma kapsamında birincil, ikincil ve üçüncül iletişim doğrultusunda Bandırma ve çevresinin marka imajı incelenmiş, Türkiye’den ve Dünya’dan kent markası iletişimi ile ilgili örnek olaylar doğrultusunda Bandırma ve çevresine yönelik kent markası imajının oluşumu için bir yol haritası oluşturulması amaçlanmaktadır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/6723
Koleksiyonlar
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [13]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.