Show simple item record

dc.contributor.authorTopcu, Yunus Emre
dc.contributor.editorKutlu, Hüseyin Ali
dc.contributor.editorKarabacak, Ebubekir
dc.date.accessioned2022-03-01T12:46:58Z
dc.date.available2022-03-01T12:46:58Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.citationTopcu, Y.E. (2021). Türkiye’nin Dış Ticaret Rekabetinin Güçlü Olduğu Ürünlerde Dijital Teknolojiler Yoluyla Hedef Pazarların Tespiti: Akıllı İhracat Robotu Örneği, Uluslararası Ticaret Ve Lojistikte Güncel Yaklaşımlar Ve Değerlendirmeler 2, 53 -68tr_TR
dc.identifier.isbn9786258418088
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6731
dc.description.abstractRekabet dijitalleşen günümüz dünyasında geçmişe kıyasla daha fazla önem kazanmıştır. Dijitalleşen dünyada ülkeler arasındaki sınırların giderek önemini kaybetmesiyle birlikte dünyanın herhangi bir ucunda üretilen bilgi diğer bir ucunu etkilemektedir. Bu koşullar altında ülkeler ürettikleri ürünleri dış pazarlara sürdürülebilir bir şekilde satabilmek için rekabet güçlerini bugünün ötesine taşımak zorunda kalmaktadır. Koşulların hızla değiştiği günümüz dünyasında ülkeler belli sektörlerde ve ürünlerde rekabet gücünü elinde bulundursa dahi o ürünlerde kendilerini geliştirmeye devam etmeli ve pazar alanlarını genişletmeye çalışmalıdır. Bir ülkenin uluslararası ticaret potansiyelinin, o ülkenin başka bir ülke ile ikili ticaretini büyütme kapsamının veya kapasitesinin bir ölçüsü olduğu düşünülmektedir. Akademik çalışmalarda, ticaret potansiyeli genellikle yerçekimi modeli kullanılarak ölçülmektedir (Söderling, 2005; Armstrong, 2007; Karagöz ve Karagöz, 2007). Ancak günümüzde ülkelerin uluslararası ticaret potansiyelini ölçmek için dijital teknolojilerden yararlanılarak yapılan analizlere de akademik çalışmalarda yer verilmektedir (Bothma ve Cant, 2010; Ma ve Fang, 2021; Kural ve ark., 2021). Dijital teknolojiler kapsamlı bilgi sunabilmesi özelliğiyle öne çıkmaktadır. Firmalar için uluslararası ticaret yapmadan önce potansiyel ticaret ortakları hakkında kapsamlı bilgi kritik önem taşımaktadır (Chaney 2016). Bu çalışmanın amacı Türkiye’nin dış ticaret rekabetinin güçlü olduğu ürünlerde dijital teknolojiler yoluyla yeni hedef pazarları tespit etmek ve önermektir. Dış ticaret rekabetinin güçlü olduğu ürünlerin tespiti için Türkiye’nin en fazla ihracat yaptığı on ürün gurubunun Açıklamalı Karşılaştırmalı Üstünlük indeksleri kullanılacaktır. Hedef pazar tespiti ve önerisi AKÜ indeksi en yüksek iki ürün grubu için yapay zekâ temelli akıllı ihracat robotu aracılığıyla gerçekleştirilecektir. Çalışmamızda ülkemizin rekabet gücünün üstün olduğu sektörlerde hala yeni hedef pazarlar bulunabilir mi sorusuna cevap aranacaktır. Çalışma sonucunda bulunması planlanan yeni hedef pazarlar ile akıllı robotun etkinliği de test edilmiş olacaktır. Bununla birlikte akıllı ihracat robotu konusunda farkındalığı artırmakta çalışmamızın diğer bir hedefidir. Çalışmamızın ülkemizde ihracat için kapsamlı pazar araştırması yapmakta bütçe kıtlığı çeken firmalar ya da ön pazar araştırması yapmak isteyen firmalar için ilham olması beklenmektedir.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEfe Akademi Yayınevitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectRekabettr_TR
dc.subjectAkıllı ihracat robotutr_TR
dc.subjectDış ticarettr_TR
dc.subjectUluslararası ticarettr_TR
dc.subjectHedef pazar tespititr_TR
dc.subjectAçıklanmış karşılaştırmalı üstünlük indeksitr_TR
dc.subjectRivalrytr_TR
dc.subjectIntelligent export robottr_TR
dc.subjectForeign tradetr_TR
dc.subjectInternational tradetr_TR
dc.subjectTarget market detectiontr_TR
dc.titleTürkiye’nin dış ticaret rekabetinin güçlü olduğu ürünlerde dijital teknolojiler yoluyla hedef pazarların tespititr_TR
dc.typebookParttr_TR
dc.description.version1tr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-4324-1376tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record