İngilizce öğretmenlerinin mesleki yeterlikleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri ve teknolojiyi entegre etme öz yeterlikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin mesleki yeterlikleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri ve teknolojiyi entegre etme öz yeterlikleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Belirtilen araştırma amacı doğrultusunda betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda (özel ve devlet) görev yapan 561 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. İngilizce öğretmenlerine kişisel bilgi formu, "İngilizce Öğretmeni Özel Alan Yeterliliği Ölçeği", "Teknolojiyi Entegre Etme Öz-Yeterlilik Ölçeği", "Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği" uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24 (Statistical Package for Social Sciences) kullanılmıştır. Nicel veriler varyans analizi (ANOVA), t testi ve regresyon analizi ile analiz edilmiştir. İngilizce öğretmenlerinin özel alan yeterlikleriyle teknolojiyi entegre etme öz yeterlikleri öğretmenlerin hayat boyu öğrenme eğilimlerinin yordayıcıları oldukları görülmektedir. Ayrıca öğretmenlerin teknolojiyi entegre etme öz yeterlikleri özel alan yeterlikleri ve hayat boyu öğrenme eğilimleri arasında arabulucu bir değişken olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to examine the relevance between english teachers' lifelong learning tendencies with vocational qualifications and technology integrating self-efficacies. Descriptive survey method was used in line with the stated research purpose. The sample of the research is composed of 561 English teachers working the Ministery of National Education in schools (private and public) at Turkey. Personal information form, "English Teacher Special Field Competence Scale", " Technology Integrating Self-Efficacy Scale", "Lifelong Learning Tendencies Scale" were applied to teachers. SPSS 24 (Statistical Package for Social Sciences) was used to analyze the data. The quantitative data were analyzed by analysis of variance (ANOVA), t test and regression. It is seen that English teachers 'self-efficacy to integrate technology with their special field competencies are predictors of teachers' lifelong learning tendencies. In addition, it was concluded that teachers' self-efficacy to integrate technology is a mediating variable between special field competencies and lifelong learning tendencies.