Browsing Eğitim Fakültesi by Title
Now showing items 123-142 of 348
-
An insight into the attitudes of foreign ESL students to learning Turkish
(Karaelmas Journal of Educational Sciences, 2019-06)The study investigated the attitudes of foreign students’ toward learning Turkish as a second language. The study was carried out with 30 foreign students studying at Bartın University the Language Education and Instruction ... -
Intangible cultural heritage attitude scale: validity and reliability study
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)The goal of this study is to develop a valid and reliable assessment instrument for determining the attitudes of secondary school students towards intangible cultural heritage components. Items included in the assessment ... -
Investigation of preschool teacher candidates’ attitudes towards learning and their entrepreneurship levels.
(International Online Journal of Educational Sciences, 2014-11-08)Since learning to learn and entrepreneurship as lifelong learning competencies get importance, it is expected from teacher candidates to have positive attitudes towards learning and to be entrepreneur. Owing to this, it ... -
An investigation of secondary school 7th grade students’ awareness for intangible cultural heritage
(İESTE, 2017)The aim of this study is to determine the secondary school students’ views about the intangible cultural heritage (ICH) elements, which are in the social studies curriculum, and to raise awareness of these elements if ... -
The influence of deposit composition controlled by changing the relative Fe ion concentration on properties of electroplated nanocrystalline Co-Fe-Cu ternary thin films
(TÜBİTAK, 2018)Ternary Co-Fe-Cu thin films with 78.5–92.4 at.% Co, 4.1–17.9 at.% Fe, and 3.1–3.6 at.% Cu were electroplated at ambient temperature from electrolytes with different relative Fe ion concentrations with respect to the Co ion ... -
İbrahim Balaban'ın resim ve kitaplarında toplumsallık algısı
(Bartın Üniversitesi, 2016)Cumhuriyet sonrası dönem toplumsal anlamda dolayısıyla sanat alanında önemli gelişmelerin, kırılmaların ve çok boyutlu değişimlerin yaşandığı dönemdir. Toplumsal değişimleri sanat eserlerinden takip etmek ve ‘sanat’ın ... -
İlk okuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Hatay ili örneği
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2009)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan bölüme göre incelenmiştir. Araştırma, Hatay il merkezinde bulunan 32 ilköğretim okulundan küme ... -
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi insanlar, yerler ve çevreler öğrenme alanına yönelik başarı testi geliştirilmesi
(2020)Bu çalışmada, 4. sınıf Sosyal bilgiler dersi “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” öğrenme alanına yönelik geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirmek amaçlanmıştır. İlk olarak “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları (Bartın örneklemi)
(Elementary Education Online, 2018)Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma tarama yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde bulunan 47 resmî ilkokulun dördüncü sınıflarında ... -
İlkokul öğrencilerinin kesirlerle ı̇lgili hata ve kavram yanılgılarının giderilmesinde dijital hikâyelerle tasarlanan etkinliklerin uygulanması: bir eylem araştırması
(Uluslararasi Bilgisayar ve Ogretim Teknolojileri Sempozyumu, 2017-05-24)Teknolojinin etkin bir şekilde kullanılması, öğrencilerin öğrenmekte güçlük çektikleri matematik konularını anlamalarında önemli bir rol oynamaktadır. Teknolojinin matematik öğretiminde kullanımı, öğrencilere ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek davranışını gerçekleştirme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 2021)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin duygusal emek düzeyleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya Bartın şehir merkezindeki ilk ve ortaokullarda ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019-10-11)Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini Bartın kent merkezinde yer alan 11’i ... -
İlköğretim 1- 5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin tür ve tema açısından incelenmesi
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016)Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinleri tür ve tema açısından incelemektir. Araştırma 2012-2013 yılları arasında yapılmış olup betimsel nitelikli bir çalışmadır. Araştırmada nitel araştırma ... -
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum, anne baba öğrenim düzeyinin etkisi
(Çağdaş Eğitim Dergisi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum ve anne baba Öğrenim düzeyinin etkisi incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki iki ilköğretim ... -
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama seviyeleri ile Türkçe, matematik, sosyal bilgiler ve fen ve teknoloji derslerindeki başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(Dumlupınar Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamaları ile Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji dersindeki başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki ... -
İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, ilköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin ilköğretim müfredatında yer alan değerlere ve değer eğitimine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde ... -
İlköğretim I. kademe öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerini geliştirmede planlı yazma modelinin önemi
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)Yazma, duygu ve düşüncelerimizi semboller vasıtasıyla ifade etmede ve iletişim kurmada kullanılan önemli yollardan birisidir. Yazma süreci okul öncesinde başlamaktadır. Çocuğun evde okula giden kardeşinin yazma çalışmalarına ... -
İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Hatay il merkezindeki ilköğretim okullarında görev ... -
İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin veli görüşleri açısından değerlendirilmesi
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin veli görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Hatay il merkezindeki ve merkeze bağlı köylerdeki 37 ilköğretim ... -
İlköğretim ikinci kademedeki (6–7. sınıf) öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşleri
(Bartın Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademede ki öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşlerini ve bitişik eğik yazı yazma başarılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Hatay ili Antakya ...