• The analysis of Kutadgu Bilig in terms of values education 

      Tural, Ayşegül (European Journal of Educational Research, 2018-04-15)
      Kutadgu Bilig is one of the literal works that shed light on Turk-Islam history and culture. In this study, it is aimed to examine Kutagu Bilig in terms of values that are involved in social studies teaching program. In ...
    • Evaluation of human rights, citizenship and democracy course by teacher's vision 

      Şahan, Gülsün; Tural, Ayşegül (World Journal of Education, 2018-04-15)
      Human Rights, Citizenship and Democracy Course draws attention to with topics such as human rights, effective citizenship. In terms of content, it has an important place in contemporary education concept. It is thought ...
    • İngiltere’de ve Türkiye’de öğretmen yetiştirme 

      Şahan, Gülsün; Tural, Ayşegül; Duman, Burcu (Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 2017-05)
      Her toplumda belirleyici olan ve toplumu yapılandıran öge ‘eğitimdir. Bu bağ-lamda eğitim ihtiyacına hizmet eden kurumlar ve nitelikli öğretmen yetiştirilmesi önemli bir konudur. Bir ülkede öğretmenin kalitesi ...
    • Rousseau’nun Emile adlı eserinin sosyal bilgiler öğretim programındaki değerler açısından analizi 

      Tural, Ayşegül (2018-03)
      Rousseau’nun eğitim görüşlerini yansıtması bakımından önemli olan Emile ese-ri eğitim camiası için temel eserlerden biri olarak düşünülmektedir. Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda vurgulanan temel ...
    • Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları 

      Tural, Ayşegül (2017-10-15)
      Bireylerin yaşadıkları topluma uyumu konusunda, geçmiş yaşantıları ve tecrübeleri önemlidir. Toplumların sahip olduğu değerler, sözlü kültür ve kültürel miras öğelerinin aktarımı aşamasında eğitimin yeri ve önemi büyüktür. ...
    • Türk eğitim tarihinde alternatif bir model: Köy Enstitüleri 

      Tural, Ayşegül (Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2016-12)
      Eğitim, insanlık tarihi boyunca süregelen, dinamik ve daima ileriye dönük olan bir süreçtir. Bu süreçte hep daha iyiyi, güzeli aramak amacıyla eğitime katkı sağlayabileceği düşünülen birçok farklı uygulama, yaklaşım, yöntem, ...