• Kütüphanecilik etiği üzerine nitel bir çalışma 

      Zan, Burcu Umut; Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (2016)
      Kütüphanecilik etiği akademik etiğin çoğu alanıyla doğrudan ilişkili olması açısından son derece önemli bir konudur. Ne var ki, kütüphanecilik alanındaki etik kaygıların ortaya çıkışının yaklaşık bir asırlık geçmişi ...
    • Matematik bilimlerinde yöntem 

      Aslan, İrem; Dosay Gökdoğan, Melek (Dört Öge Dergisi, 2015-04)
      Burada, Hatemi Senih’in Felsefe ve İçtimaiyat adlı dergide yayınlanmış “Riyazî İlimlerin Usulü ve Menşei” adlı makalesi Latin alfabesine kısmen sadeleştirilerek aktarılmıştır. Söz konusu makale, matematik felsefesi üzerine ...
    • Osmanlı Dönemi'nde kullanılan iki analog bilgisayar: Rubû' el-müceyyeb ve pergâr-ı nisbe 

      Aslan Seyhan, İrem (DTCF Dergisi, 2017-06)
      İçinde bulunduğumuz çağın bireylere empoze ettiği, “Teknolojinin mekanik ve metalik olmak zorunda olduğu” yanılgısı, çağımızın en büyük yanlış anlaşılmalarından biridir. Teknoloji, en temel anlamda insan aklının ürünü olan ...
    • Öklit dışı geometriye giden yolda İslâm dünyası matematikçileri 

      Aslan, İrem (Dört Öge Dergisi, 2013-04)
      Öklid‟in V. postulatı tarih boyunca matematiğin karşılaştığı birkaç bunalımdan biri olmuştur.V. postulat Geometri bilimi başta olmak üzere tüm bilimlerde, bilimsel yöntemin ne olması gerektiği ile ilgili tartışmalara yol ...
    • Platon’un adalet ve filozof kral anlayışı 

      Çıvgın, Ayşe Gül (2018)
      Geçmişten günümüze insanı en çok meşgul eden problemlerden birinin adalet olduğunu, bu bağlamda felsefe tarihi boyunca bu problemle şu ya da bu şekilde ancak yakından ilgilenildiğini söylemek mümkündür. Adaleti politik, ...
    • Realist ve realist karşıtı görüşlerde gözlenebilirlik kavramı 

      Yazıcı, Sedat (Felsefe Dünyası, 2004)
    • Sartre’in fenomenolojik duygu kuramı 

      Yazıcı, Aslı (Akademik Araştırmalar Dergisi, 2011)
      Sartre’ın kendi döneminin psikoloji yaklaşımlarını eleştirerek fenomonolojik psikoloji temelinde geliştirdiği duygu kuramı birçok özgün değere sahiptir. Bu çalışmanın genel amacı bu özgünlüğü ortaya koymaktır. Çalışmanın ...
    • Savaştan sürekli barışa: Platon ve Kant 

      Çıvgın, Ayşe Gül (Temaşa Felsefe Dergisi, 2018-07)
      Platon ya filozofun kral ya da kralın filozof olması gerektiğini, zira filozof kralın akıl gücü ile iktidar gücünün kendisinde bir araya geldiği devletin yönünü tayin eden önder olduğunu düşünür. Kendi ruhsal birliği ve ...
    • Saygı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Turkish Studies, 2015)
      Saygı, en temel değerlerden biri olmasına karşın bu değer üzerine ulusal ve uluslararası literatürde yapılmış sınırlı düzeyde uygulamalı çalışma mevcuttur. Bu makalenin iki amacı vardır. Birincisi, saygı değerinin ...
    • Schiller'de özgürlük olarak estetik 

      Yazıcı, Aslı (Felsefelogos, 2010)
    • Stoacı duygu kuramının ontolojik ve epistemik temelleri 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Düşünme Dergisi, 2018)
      Felsefe tarihçileri Stoalılar’ın duyguları “yargılar” olarak tanımladığında hemfikirdirler. Bu nedenledir ki çağdaş duygu felsefesinde Stoacı duygu açıklaması bilişselci duygu kuramları altında sınıflandırılır. Gerçekten ...
    • Stoacı duygu kuramının ontolojik ve epistemik temelleri 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Ankara Üniversitesi, 2019-07-07)
      Felsefe tarihçileri Stoalılar’ın duyguları “yargılar” olarak tanımladığında hemfikirdirler. Bu nedenledir ki çağdaş duygu felsefesinde Stoacı duygu açıklaması bilişselci duygu kuramları altında sınıflandırılır. Gerçekten ...
    • Thomas Aquinas’ın duygu felsefesi 

      Yazıcı, Aslı (Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2016-12)
      Çoğu çağdaş duygu felsefecisi Thomas Aquinas’ı görmezden gelir, ya da onu atlayarak kendi felsefi pozisyonlarını göstermek veya dayanak aramak için doğrudan Aristoteles’i referans gösterirler. Oysa, Aquinas’ın erdem ve ...
    • Thomas Aquinas’ın duygu felsefesi 

      Yazıcı, Aslı (2016-12-27)
      Çoğu çağdaş duygu felsefecisi Thomas Aquinas’ı görmezden gelir, ya da onu atlayarak kendi felsefi pozisyonlarını göstermek veya dayanak aramak için doğrudan Aristoteles’i referans gösterirler. Oysa, Aquinas’ın erdem ve ...
    • Üniversite öğrencilerinin Türkiye’de yaşanan askeri darbelere ilişkin algıları üzerine bir inceleme 

      Yazıcı, Sedat; Yıldırım, Sevda Gülşah; Yürüdür, Eren (2014)
      Askeri darbeler, Türk demokrasisinin önemli bir sorunu olmasına karşın bu konuda farklı kesimlerin algı ve görüşlerini araştıran uygulamalı çalışmaların sayısı yok denecek kadar azdır. Bu çalışmanın amacı, üniversite ...
    • William James’in Descartes’in duygu kuramına eleştirisi 

      Yazıcı, Aslı (Ankara Üniversitesi, 2007)
      Bu makalede William James’in ‘Duygu Nedir?’ adlı çalışmasında savunduğu ‘duyuşsal duygu kuramı’ ile Descartes’ın Ruhun Tutkuları adlı eserinde ortaya koyduğu ‘fizyolojik duygu kuramı’ arasındaki benzerlik ve farklılıklar ...
    • XVI. yüzyıl Osmanlı matematiğine genel bir bakış 

      Aslan, İrem (Dört Öge Dergisi, 2014-05)
      XVI. yüzyıl Osmanlı biliminin altın çağıdır. Bu yargı matematik alanı için de geçerlidir. XVI. yüzyılda Osmanlı Devleti’nde diğer çağlardan çok daha fazla çeviri yapılmış ve özgün eser yazılmıştır. Osmanlıca metinlerin ...
    • Yurtseverlik eğitimi: tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı, tutum ve eğitimsel uygulamalarına yönelik bir araştırma 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Fatih (2010)
      Yurtseverlik eğitimi modern eğitim programlarında yurttaşlık ve değerler eğitiminin önemli bir parçasıdır. On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından günümüze değin Türk eğitim sisteminin genel amaçları arasında yer alan ...
    • Yurtseverlik eğitimi: Tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı, tutum ve eğitimsel uygulamalarına yönelik bir araştırma 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Fatih (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2010)
      Yurtseverlik eğitimi modern eğitim programlarında yurttaşlık ve değerler eğitiminin önemli bir parçasıdır. On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından günümüze değin Türk eğitim sisteminin genel amaçları arasında yer alan ...