Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Felsefe Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Edebiyat Fakültesi
  • Felsefe Bölümü
  • Felsefe Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Felsefe Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Edebiyat Fakültesi
  • Felsefe Bölümü
  • Felsefe Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Felsefe Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Felsefe Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 52

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Epiktetusçu eğitimde erdemli insan 

      Yazıcı, Aslı (Türk Felsefe Derneği, 2001-02)
    • Thumbnail

      Epiktetusçu eğitimde erdemli insan 

      Yazıcı, Aslı (Felsefe Dünyası, 2001-02)
    • Thumbnail

      Davidson’un düzensiz tekçilik kuramı ve sosyal bilimsel yasaların varlığı 

      Yazıcı, Sedat (Hacettepe Üniversitesi, 2003)
      Kesin sosyal bilimsel yasaların olup olamayacağı sorusu sosyal bilimler felsefesinde uzun süredir tartışılmakta olan bir konudur. Yaygın kabul görmesine karşın, Donald Davidson’un, kesin psikolojik yasaların olmadığını ...
    • Thumbnail

      Unity with(in) plurality: Rawls's idea of public justification reinterpreted 

      Yazıcı, Sedat (2004)
      This paper explores and interprets Rawls's idea of public justification by analysing the types of reasons that citizens use when engaged in public justification of a political conception of justice. In particular, I focus ...
    • Thumbnail

      Realist ve realist karşıtı görüşlerde gözlenebilirlik kavramı 

      Yazıcı, Sedat (Felsefe Dünyası, 2004)
    • Thumbnail

      On Fichte’s reconstruction of the Kantian unity of the I 

      Yazıcı, Aslı (Cumhuriyet Üniversitesi, 2005-05)
      Fichte’s overarching aim in the Wissenschaftslehre is to introduce central theoretical and philosophical problems of Kant’s fundamental dualism of form and matter, subject and object, necessity and freedom which Kant ...
    • Thumbnail

      William James’in Descartes’in duygu kuramına eleştirisi 

      Yazıcı, Aslı (Ankara Üniversitesi, 2007)
      Bu makalede William James’in ‘Duygu Nedir?’ adlı çalışmasında savunduğu ‘duyuşsal duygu kuramı’ ile Descartes’ın Ruhun Tutkuları adlı eserinde ortaya koyduğu ‘fizyolojik duygu kuramı’ arasındaki benzerlik ve farklılıklar ...
    • Thumbnail

      Kantçı ve feminist etik kuramlarda bireysel özerklik tartışması 

      Yazıcı, Aslı (2008-11)
      Bu makalenin amacı koruyucu etiğin moral temelini tanıtmak, koruyucu etik ile Kantçı etik yaklaşımların özerklik bağlamında farklılıklarını irdelemek; koruyucu etiğe en uygun bireysel özerklik kuramının ne olabileceği ...
    • Thumbnail

      Schiller'de özgürlük olarak estetik 

      Yazıcı, Aslı (Felsefelogos, 2010)
    • Thumbnail

      Etik durum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010)
      İdealizm ve görecilik olmak üzere iki alt boyuttan oluşan Forsyth’nin (1980) Etik Durum Ölçeği, (EDÖ) işletmeden eğitim alanına tüm dünyada farklı ülke ve kültürlerde yapılan araştırmalarda yaygın olarak kullanılmaktadır. ...
    • Thumbnail

      Etik durum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010)
      İdealizm ve görecilik olmak üzere iki alt boyuttan oluşan Forsyth’nin (1980) Etik Durum Ölçeği, (EDÖ) işletmeden eğitim alanına tüm dünyada farklı ülke ve kültürlerde yapılan araştırmalarda yaygın olarak kullanılmaktadır. ...
    • Thumbnail

      Students' choice of college major and their perceived fairness of the procedure: evidence from Turkey 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Aslı (Routledge, 2010)
      This study investigated the relative influence of factors and persons in college major choice and procedural justice perceptions of 449 undergraduate students enrolled in 1 private and 2 public universities in Turkey. ...
    • Thumbnail

      Yurtseverlik eğitimi: tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı, tutum ve eğitimsel uygulamalarına yönelik bir araştırma 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Fatih (2010)
      Yurtseverlik eğitimi modern eğitim programlarında yurttaşlık ve değerler eğitiminin önemli bir parçasıdır. On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından günümüze değin Türk eğitim sisteminin genel amaçları arasında yer alan ...
    • Thumbnail

      Yurtseverlik eğitimi: Tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı, tutum ve eğitimsel uygulamalarına yönelik bir araştırma 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Fatih (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2010)
      Yurtseverlik eğitimi modern eğitim programlarında yurttaşlık ve değerler eğitiminin önemli bir parçasıdır. On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından günümüze değin Türk eğitim sisteminin genel amaçları arasında yer alan ...
    • Thumbnail

      Gazali ve Hume: Nedensellik ve mucize üzerine 

      Yazıcı, Sedat (Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2010)
      Bu makalenin genel amacı nedensellik ve mucize konusunda Gazali ve Hume’un görüşleri arasındaki benzerlik ve farklıklıları incelemektir. Böyle bir karşılaştırma ilginçtir, çünkü Hume’dan uzun zaman önce zorunlu nedensellik ...
    • Thumbnail

      Kant'ın ödev sınıflandırmasının felsefi etkisi üzerine 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Aslı (Felsefe Dünyası, 2010-01)
    • Thumbnail

      Students' choice of college major and their perceived fairness of the procedure: evidence from Turkey 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Educational Research and Evaluation, 2010-08)
      This study investigated the relative influence of factors and persons in college major choice and procedural justice perceptions of 449 undergraduate students enrolled in 1 private and 2 public universities in Turkey. ...
    • Thumbnail

      Sartre’in fenomenolojik duygu kuramı 

      Yazıcı, Aslı (Akademik Araştırmalar Dergisi, 2011)
      Sartre’ın kendi döneminin psikoloji yaklaşımlarını eleştirerek fenomonolojik psikoloji temelinde geliştirdiği duygu kuramı birçok özgün değere sahiptir. Bu çalışmanın genel amacı bu özgünlüğü ortaya koymaktır. Çalışmanın ...
    • Thumbnail

      Değerler eğitiminde kahramanlardan yararlanma: sosyal bilgiler ders kitapları ile öğretmen adaylarının kahraman tercihlerinin karşılaştırılması üzerine bir çalışma 

      Yazıcı, Sedat; Aslan, Mecnun (Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2011)
      Bu çalışma değerler eğitiminde rol model olarak kahramanlardan yararlanma durumunu sosyal bilgiler ders kitapları ile öğretmen adaylarının kahramanları rol model alma eğilimlerini karşılaştırılarak incelemektedir. Böyle ...
    • Thumbnail

      Faculty and student perceptions on college cheating: evidence from Turkey 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat; Erdem, Meziyet Sema (Routledge, 2011)
      Investigation of academic dishonesty has increased markedly in the past two decades; however, the body of research offers inconclusive evidence for many variables. This study examines faculty and student perceptions of ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.