Search
Now showing items 1-10 of 75
The analysis of Kutadgu Bilig in terms of values education
(European Journal of Educational Research, 2018-04-15)
Kutadgu Bilig is one of the literal works that shed light on Turk-Islam history and culture. In this study, it is aimed to examine Kutagu Bilig in terms of values that are involved in social studies teaching program. In ...
Eğer ki ve illaki kelimelerinin yazımı hakkında
(2017-04)
Yazım kurallarında veya herhangi bir kelimenin yazımında zaman zaman değişiklik yapılmaktadır. Yazım kurallarındaki değişiklikler, çoğu zaman bir bilgi kirliliği yaratmakta ve eğitim-öğretimi de olumsuz etkilemektedir. Bu ...
Türkçe öğretmenlerinin fiilimsi grupları konusundaki alan yeterliliklerine ilişkin bazı değerlendirmeler
(2017-04)
Fiilimsiler, kendilerine yeni kelimeler bağlayabilmeleri nedeniyle fiile benzer. Fiilimsilerin bu karakteristik özelliği, öğretim programına da girmiştir. Ortaokul 8. sınıf Türkçe dersi öğretim programında fiilimsilerin ...
Yayın, yayım, yayınlamak, yayımlamak kelimelerinin anlamları ve kullanımları
(2018-04)
Aynı kökten türeyen ve aynı anlam alanı içinde olan kelimeler, zaman zaman bazı yanlış kullanımlara, karışıklığa sebep olmaktadır. Bu karışıklığı ortadan kaldırmayı hedefleyen ancak aslında yanlış olan bazı açıklamalarla ...
Evaluation of human rights, citizenship and democracy course by teacher's vision
(World Journal of Education, 2018-04-15)
Human Rights, Citizenship and Democracy Course draws attention to with topics such as human rights, effective
citizenship. In terms of content, it has an important place in contemporary education concept. It is thought ...
Türkiye Türkçesinde kapalı gövde örnekleri
(2018-09)
Günümüz Türkiye Türkçesinde yaygın olarak kullanılan bazı kelimelerin morfolojik yapısını ilk bakışta çözümlemek zordur. Özellikle kök veya ek bakımından arkaik unsur içeren kelimelerin morfolojisi ancak etimolojik ...
Sosyal bilgiler dersi ve kültür aktarımında edindiği rol üzerine bir inceleme
(Yeni Eğitim Yayıncılık, 2019)
Bu çalışmada, sosyal bilgiler dersi ve bu dersin kültür aktarımında üstlendiği rolün incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öncelikle sosyal bilgiler dersinin tarihi gelişimi, nasıl bir doğaya sahip olduğu, kültür kavramı ...
Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersine yönelik görüşlerinin karşılıklı olarak incelenmesi
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)
Eğitim bireyin davranışlarında istenilen yönde değişim gerçekleştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken bireyi kişisel, sosyal, ekonomik ve siyasi alanlarda gerekli bilgi ve donanıma sahip olarak yetiştirmeyi de hedefler. Bu ...
Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi
(Erzin Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)
Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer aktarımı ...
An investigation of secondary school 7th grade students’ awareness for intangible cultural heritage
(İESTE, 2017)
The aim of this study is to determine the secondary school students’ views about the intangible cultural heritage
(ICH) elements, which are in the social studies curriculum, and to raise awareness of these elements if ...