• 24 Haziran 2018 genel seçimlerinde siyasi parti beyannamelerinde turizm sektörü 

      Esen, Şaban; Karakaş, Ayhan; Uyar, Hande (Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 2018-07)
      Demokrasi ile idare edilen ülkelerde genel seçimler, halkın kendilerini belirli bir süre yönetmeye talip olan siyasi partileri seçtikleri bir süreçtir. Vatandaşlarbu tercihlerini pek çok faktörü göz önüne alarak yapmaktadırlar. ...
    • Afet yönetiminde inovasyon 

      Karakaş, Ayhan; Akdoğan, Süleyman Alperen (2023)
      Disaster management is the planning, organization, coordination and implementation activities carried out to reduce the possible effects of disasters, to be prepared for disasters and to accelerate the postdisaster recovery ...
    • Algılanan örgütsel desteğin örgütsel bağlılığa etkisi: Restoran çalışanları üzerine bir araştırma 

      Karakaş, Ayhan; Aslan, Ahmet; Akbulut, Halim (2024)
      Örgüt-işgören ilişkileri, günümüz rekabet dünyasında gittikçe daha büyük önem kazanan bir faydalar bütününü meydana getirmektedir. Algılanan örgütsel destek (AÖD), çalışanların örgütten aldıkları desteği algılama biçimidir. ...
    • Bartın Amasra kruvaziyer turizm potansiyeli 

      Karakaş, Ayhan; Fındık, Mustafa (İKSAD PUBLİSHİNG, 2023)
      Kruvaziyer turizmi yıllar içerisindeki büyüme ve gelişmesiyle popüler tatil seçenekleri arasına girmesinin yanında ülke ekonomilerinin önemli gelir kalemlerinden olmuştur. Kruvaziyer endüstrisine olan talep artıkça, ...
    • Bartın halkının turizme bakış açısı 

      Karakaş, Ayhan; Demirkan, Berna; Aslan, Ahmet (2022)
      Bu çalışmanın amacı Amasra, Kurucaşile ve Ulus gibi doğal, tarihi ve kültürel güzellikteki ilçelere sahip olan; Güzelcehisar, İnkum, Mugada gibi sahil ve plajlarıyla ön planda bir turizm destinasyonu haline gelen Bartın’daki ...
    • Bartın ili Ulus ilçesi turizm potansiyeli Swot analizi ile belirlenmesi 

      Karakaş, Ayhan; Aytar, Enise; Muhammed, Abdulkadir Ali (2023)
      Bu çalışmadaki amaç Bartın İli Ulus İlçesini turizm potansiyelini SWOT analizi tekniğinden faydalanarak meydana çıkarmaktır. Bartın ili turizm olanaklarından, Ulus ilçesinin tarihi ve coğrafi yapısı ile kültürel ve turizm ...
    • Bartın’a yönelik turistik talebin analizi 

      Uyar, Hande; Karakaş, Ayhan; Bilgin, Yusuf; Aslan, Ahmet (Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 2018-07)
      Günümüz seyahat davranışları incelendiğinde turistlerin 3S adı verilen deniz-kum-güneş turizmi dışında alternatif turizme olan ilgilerinin her geçen gün arttığı görülmektedir. Özellikle eğitim ve kültür seviyesi yüksek ...
    • Bartın’ı ziyaret eden yerli turistlerin yöresel yiyeceklere yönelik tutum ve davranışlarının belirlenmesi 

      Karakaş, Ayhan; Uyar Oğuz, Hande (Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019-10)
      Günümüz seyahat davranışları incelendiğinde, turistlerin 3S adı verilen deniz-kum- güneş turizmi dışında alternatif turizme olan ilgilerinin her geçen gün arttığı görülmektedir. Özellikle eğitim ve kültür seviyesi yüksek ...
    • Belediyelerde sosyal girişimcilik: Bartın Belediyesi örneği 

      Karakaş, Ayhan; Ağca, Yasin Can (2023)
      Girişimci, doğal kaynaklar, sermaye ve emek gibi üretim faktörlerini bir araya getiren, bunları harekete geçirmek için risk alan, mal ve hizmet ticareti gerçekleştiren kişi olarak tanımlanabilir. Diğer bir deyişle girişimci, ...
    • Çermik ilçesi kırsal turizm potansiyelinin belirlenmesi 

      Karakaş, Ayhan; Alkış, Mehmet (Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2015-04)
      Turizm, çoğu ülkede düşüşte olan geleneksel sanayileri tamamlamak, izole edilmiş iş alanları ve kırsal kesimi geliştirme aracı ve kırsal sosyo ekonomik gelişme ve yenileşme için etkili bir katalizör olarak kabul edilmektedir. ...
    • Çok yönlü bir sivil toplum örgütü: ahilik 

      Karakaş, Ayhan (Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2017-12)
      Bu çalışmanın amacı Ahilik teşkilatı ve işleyişi, bulunduğu devirdeki sosyal, ekonomik ve iş hayatının düzenlenmesine etkileri hakkında bilgi vermektir. Araştırma bir literatür çalışmasıdır. Ahîlik, hem kendi ...
    • Determining entrepreneurial knowledge and intentions of international students studying in Turkey 

      Karakaş, Ayhan; Muhammed, Abdulkadir Ali; Çetin, Sabahattin (Ural State University, 2024-05-01)
      Entrepreneurial knowledge and intention focus on understanding an individual’s interest in and abilities towards entrepreneurial activities. Another issue is the impact of cultural differences on entrepreneurial intention. ...
    • Didim turizm bölgesindeki konaklama işletmelerinin incelenmesi 

      Kavaklı, Erdoğan; Karakaş, Ayhan (2022)
      Didim’de faaliyet gösteren konaklama işletmelerinin günümüz koşullarında yaşadığı sorunları ve eksiklikleri kapsayan on konaklama işletmesinde araştırma yapılmıştır. Araştırma derinlemesine görüşme metodu kullanılarak ...
    • Diyarbakır'daki yerleşik konaklama işletmelerinin karşılaştığı finansal sorunlar ve çözüm yolları 

      Bilen, Abdülkadir; Karakaş, Ayhan; Yağmur, Mahmut (Bartın Üniversitesi, 2014-12)
    • Duygusal emek, tükenmişlik ve işten ayrılma niyeti arasındaki ilişki: otel işletmesi çalışanları üzerine bir araştırma 

      Karakaş, Ayhan (İşletme Araştırmaları Dergisi, 2017-03)
      Bu çalışmada otel işletmesi çalışanlarının duygusal emek davranışlarının tükenmişlik düzeyleri ve işten ayrılma niyetlerine etkisi incelenmiştir. Çalışma Antalya, Muğla ve İstanbul illerindeki dört ve ...
    • Dünya’da ve Türkiye’de e-ticaret sektörü 

      Karakaş, Ayhan; Şahin, Can (International Congress on Management Economics and Business, 2017-09)
      Özellikle son yıllarda yaşanan teknolojik, bilimsel gelişmeler ve bilgi alışverişinin artması nedeniyle internet girişimciliği ve e-ticaret kavramları ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda gün geçtikçe gelişen ve ...
    • The effect of innovation activities on organizational performance: a research on hotel businesses 

      Karakaş, Ayhan; Öz, Yaşar; Yıldız, M. Raşit (Journal of Recreation and Tourism Research, 2017-03)
      Innovation is one of the most important competition methods for establishments. The aim of this study is to determine how the innovation activities are perceived by business executives, and to ...
    • Effects of emotional intelligence on knowledge sharing among employees: A study of HoReCa companies in Turkey 

      Çetin, Sabahattin; Karakaş, Ayhan (Ural State University, 2021)
      Information and knowledge play a significant role in helping organizations to gain competitive advantages by delivering unique products or services. The dissemination of knowledge within an organization depends on the ...
    • Eğil ilçesi kırsal turizm potansiyelinin değerlendirilmesi 

      Karakaş, Ayhan (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2012-12)
      Eğil ilçesi Diyarbakır ilinin kültürel ve doğal zenginliği en fazla olan ilçelerinden biridir. Peygamberlerin kabirleri, antik kalesi, baraj gölü sayesinde mesire alanı olarak günübirlik ziyaret edilebilecek, Diyarbakır ...
    • Emotion management in organizations 

      Karakaş, Ayhan (IJOPEC Publication, 2018)
      Emotion management can be approached in various ways. In this study, the issues in relation with emotion management in organizations shall be mentioned briefly. The actions to be taken during the situations, ...