Yayın tarihi için Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-14
-
Bartın ve çevresi kırsal turizminin swot analizi
(Mesleki Bilimler Dergisi, 2012-01-01)Doğayla iç içe yaşam süren toplumlar doğa ve ekoloji hakkında çok şey bilirler. Bu bilgi hem onların yaşamını kolaylaştırır hem de sürdürülebilirliklerini sağlar. Kırsal nüfusun ağırlıkta olduğu Bartın insanı da doğayla ... -
Yiyecek içecek işletmesi tasarımının tüketici tercihleri üzerindeki etkisi
(Akademisyenler Birliği Derneği, 2015-04)Bu çalışma yiyecek içecek işletmesi tasarımının tüketici tercihleri üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Muğla ilinde faaliyet gösteren farklı yiyecek içecek ... -
The concept of cittaslow as a marketing tool for destination development: the case of Mugla, Turkey
(Center for Promoting Ideas, 2015-06)Akyaka town situated in the southern coast of Aegean Sea in Turkey has gained a different status from other touristic destinations due to its participation in the Cittaslow network in 2011. The process of Akyaka’s participation ... -
Gastronomi festivallerinin algılanan destinasyon imajına ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve yöresi kuzugöbeği mantar festivali örneği
(2017)Festivaller keyifli, özel ve sıra dışı olan, yörenin ve yöreye özgü ürünlerin tanıtılması için yapılan sosyal ve kültürel etkinliklerdir. Bu kapsamda ülkemiz farklı temalara sahip çok sayıda ulusal ve uluslararası festivale ... -
Mutfak profesyonellerinin Türk mutfağı uygulamalarına ilişkin görüşleri
(2017-01-20)Türk mutfağı dünyanın en zengin mutfaklarından biridir. Türk Mutfağını farklı kültürlerden insanlara tanıtmanın en etkili yollarından biri, ülkemizi ziyaret eden turistlere Türk Mutfağına ilişkin bazı yemeklerin orijinaline ... -
Turizmde çekicilik unsuru olarak gastronomi müzeleri: Marmaris bal evi örneği
(2017-03-20)Gastronomi müzeleri, hem farklı kültürlerin yeme içme alışkanlıklarının devam ettirilmesi ve hatırlanması, hem de bu değerin birer turistik pazarlama ürünü haline gelmesi bakımından, destinasyonların önemli çekiciliklerindendir. ... -
The effects of aesthetic value in food and beverage businesses on the aesthetic experiences and revisit intentions of customers
(2017-03-25)This study presents the effect of aesthetic value of food and beverage businesses on aesthetic experiences of the customers and their revisit intentions. According to the established study model, firstly aesthetic value ... -
Turizm alanında yiyecek ve içecek ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi
(2018)Yiyecek ve içecek alanında yazılan lisansüstü tezlerin son yıllarda önemli bir artış gösterdiği görülmektedir. Buradan hareketle, bu çalışmada 1990-2018 yılları arasında turizm ile ilgili altı anabilim dalında yazılan ... -
Restoranlarda tablet mönü kullanımının tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi
(2018)Bu çalışmanın amacı, revize edilmiş Teknoloji Kabul Modeli’nin (TKM) müşterilerin tablet mönü kullanan restoranları tekrar ziyaret etme niyetlerini incelemede kuramsal bir model olarak kullanılabilirliğini ortaya koymaktır. ... -
Yiyecek içecek işletmelerinin dijital pazarlama açısından incelenmesi: Ankara ili örneği
(2018)İletişimin doğasının farklılaştığı ve bilgiye ulaşmanın çok daha hızlandığı günümüzde; dijital ortamlar, işletmeler ve müşteriler arasındaki iletişimi daha ileri bir boyuta getirmiştir. Dolayısıyla dijital pazarlama ... -
Ev pansiyonculuğunda yaşanan uygulama sorunları: Amasra örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019-05-27)Çalışmada ülkemizde önemli bir ev pansiyonculuğu merkezi olan Bartın ilinin Amasra ilçesinde ev pansiyonculuğuna ilişkin uygulama sorunları incelenmektedir. Çalışmanın amacı, ev pansiyonu sahipleri ve işletmecileri ile ... -
UNESCO dünya mirası listesine yeni bir aday: Bartın
(Yeni Türkiye Dergisi, 2019-12)Bu çalışma 2013 yılında UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi’ne alınması için sunulan “Ceneviz Ticaret Yolu’nda Akdeniz’den Karadeniz’e Kadar Kale ve Surlu Yerleşimleri: İstanbul, İzmir, Düzce, Bartın, Sinop” başlıklı projeden ... -
Marmaris’i ziyaret eden turistlerin alışveriş deneyimlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi
(Fırat Üniversitesi, 2020-03-25)Rekabetin artması ve modern yaşamın gelişmesi ile birlikte alışveriş günümüz toplumunda vazgeçilmez bir olgu haline gelmiştir. Bu olgu turizm endüstrisinin ayrılmaz bir parçası ve aynı zamanda turistler için önemli bir ... -
Bulanık TOPSIS yöntemi ile termal otel seçimi: Afyonkarahisar örneği
(Bartın Üniversitesi, 2020-05-31)Bu çalışmada Bulanık TOPSIS yöntemi ile termal otel seçiminin nasıl yapılabileceği incelenmiştir. Analizde beş tane değerlendirme kriteri kullanılmıştır. Bu kriterlere göre alternatiflerin başarı değerleri alınarak karar ...