Show simple item record

dc.contributor.authorYıldız Durak, Hatice
dc.date.accessioned2019-03-13T10:33:41Z
dc.date.available2019-03-13T10:33:41Z
dc.date.issued2017-11-05
dc.identifier.citationDurak, H. Y. (2017). Ortaokul Öğrencileri için Ters Yüz Öğrenme Hazırbulunuşluk Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1056-1068.en_US
dc.identifier.urihttps://www.researchgate.net/publication/320717246_Ortaokul_Ogrencileri_icin_Ters_Yuz_Ogrenme_Hazirbulunusluk_Olceginin_Turkce'ye_Uyarlanmasi
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/961
dc.description.abstractBu çalışmada amaç ortaokul öğrencilerinin eğitimde ters yüz öğrenme hazırbulunuşluklarını ölçmek için geçerli ve güvenilir bir Türkçe ölçeği alanyazına kazandırmaktır. Bu bağlamda Hao (2016b) tarafından geliştirilen ortaokul öğrencilerinin yabancıl dil sınıflarında ters yüz öğrenme hazırbulunuşluk ölçeği Türkçe’ye uyarlanmıştır. Ölçek uyarlama çalışmasında uygulama Ankara’daki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda 352 öğrenci ile yapılmıştır. Uyarlama adımları izlenirken ilk önce dil geçerliliği adına uzman görüşleri alınmıştır. Türkçe dil geçerliği sağlandıktan sonra toplanan verilerle açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Bulgular doğrultusunda ölçeğin beş alt boyutu (öğrenci kontrolü ve öz-yönelimli öğrenme, teknoloji öz yeterliği, sınıf-içi iletişim öz yeterliği, öğrenme için motivasyon ve ön çalışma yapma) bulunduğu görülmüştür. Ölçek toplamda 26 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin cronbach alfa katsayısı 0.978 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin alt faktörlerine ilişkin cronbach alfa katsayıları ise sırasıyla .942, .956, .897, .820, .705’dir. Çalışmada ulaşılan iç tutarlılık katsayıları, orijinal ölçek geliştirme araştırmasında hesaplanan değerlerle örtüşmektedir. Sonuç olarak ölçülmek istenen yapıyı Türkçe’ye uyarlanan ölçekteki maddelerin hatasız ölçtüğü söylenebilir. Dolayısıyla bu çalışmada uyarlanan ölçek ortaokul 5. ve 6. sınıflarda ters yüz öğrenme hazırbulunuşluk yapısını belirlemek ve bu bulgulara dayalı olarak harmanlanmış öğrenmenin bir çeşidi olan ters yüz öğrenme modelinin öğrenme çevrelerine başarılı şekilde entegre edilmesi amacıyla kullanılabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.14686/buefad.328826en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectHazırbulunuşluken_US
dc.subjectÖlçek uyarlamaen_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectScale adaptationen_US
dc.titleOrtaokul öğrencileri için ters yüz öğrenme hazırbulunuşluk ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıen_US
dc.title.alternativeTurkish adaptation of the flipped learning readiness scale for middle school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Öğretim Teknolojileri Eğitimien_US
dc.contributor.authorID237290en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1056en_US
dc.identifier.endpage1068en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record