Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı; eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel
yenilikçilik düzeylerini çeşitli değişkenlere (cinsiyet, yöneticilik deneyimi, yaş ve eğitim
düzeyi) göre incelemek ve eğitim yöneticilerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile yaşam boyu
öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada bu amaçla tarama yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde
görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 164 eğitim yöneticisi oluşturmaktadır.
Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen anket, yaşam boyu öğrenme eğilimleri
ölçeği ve bireysel yenilikçilik ölçeği ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda; eğitim
yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeyleri arasında
pozitif yönde, orta düzeyde ve manidar bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan
elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmacılara, uygulayıcılara ve karar vericilere çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.