Meslek yüksekokullarında görev yapan öğretim elemanlarının bilgi arama davranışları: Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu Örneği
Özet
Belirli mesleklere yönelik ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan, dört yarıyıllık eğitim veren yükseköğretim kurumları olan meslek yüksekokulları, iş dünyasının ihtiyaç duyduğu teknik bilgiye sahip, donanımlı meslek elemanlarını yetiştiren akademik kurumlardır. Meslek yüksekokullarının amaç ve hedeflerini gerçekleştirmek için sahip oldukları en değerli kaynakları öğretim elemanlarıdır. Gelecekte iş hayatında önemli roller üstlenecek olan meslek yüksekokulu öğrencilerini yetiştiren öğretim elemanlarının bilgi gereksinimlerini tanımlayabilme, bilgi kaynaklarına erişebilme, bu kaynakları değerlendirebilme, yeni edinilen bilgiyi var olan bilgiyle bütünleştirebilme, bilgiyi uygun ve etik biçimde kullanabilme ve bilgiyi iletebilme/sunabilme becerilerine sahip olması beklenmektedir. Bu çalışmada Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu’nda görev yapan öğretim elemanlarının bilgi arama davranışları, betimleme yönteminden yararlanılarak, görüşme ve anket veri toplama tekniği kullanılarak incelenmiştir.Çalışmada, anket verileri analiz edilerek öğretim elemanlarının bilgiye gereksinim duyma ve bilgi arama sürecinde var olan benzerliklerinin ve farklılıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı da Kırklareli Üniversitesi Merkez Kütüphanesi’nin sunduğu hizmetlerin Kırklareli merkezden uzak bir ilçe meslek yüksekokulunda görev yapan akademisyenlerin bilgi arama davranışlarını nasıl etkilediğinin tespit edilmesidir. Araştırma sonucunda, bilişim teknolojilerinin Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu’nda görev yapan öğretim elemanlarının bilgi arama davranışlarını etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca çalışma sonucunda Üniversite Merkez Kütüphanesinin Meslek Yüksekokullarına, özellikle de ilçelerdeki meslek yüksekokullarına yönelik yeni hizmet ve politikalar geliştirmesinin zorunlu olduğu da tespit edilmiştir.