Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (kpss) yönelik algıları
Abstract
Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına yönelik algılarını
belirlemektir. Araştırma Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sınıf, Matematik, ve Sosyal Bilgiler
Eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören son sınıf 85 öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında 30 madden oluşan 5’li likert tipi ölçme aracı
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden, bağımsız gruplar t-testi ve tek
yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme
Sınavına ilişkin algıları ile cinsiyet değişkeni arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı,
öğrenim gördükleri anabilim dalları arasında ise anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Bu farklılığın
hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla yapılan Tukey Testi sonucuna göre matematik
eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalları arasında anlamlı farklılık olduğu ve farkın matematik
eğitimi anabilim dalı lehine olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme
Sınavına yönelik aldıkları genel algı puanın (x=1.99) algı seçeneklerinden “katılmıyorum” seçeneği
arasında yer aldığı saptanmıştır. The research goal is determine perceptionsof teacher candidatesforPublic Personnel Selection Examination. The research has made over 4rd class 85 teachers candidates in Bartın University Faculty of Education Classroom, Mathematics and Social Studies Education department. Screening model used in this study. The collection of data was used consisting of 30 items five-point likert-type measurement instrument. In the analysis of datas used the statistical processing of the data from independent groups t-test 644n done-way anova. As a result of the researchwas found nonsignificant difference between sex variable and perceptionsof teacher candidatesforPublic Personnel Selection Examination. It was found a significant difference among the departments their studied. This difference is made in order to determine which groups according to the tukey test results, was found significant difference in favour of Mathematics Education between Mathematics Education and Social Studies Education department. It has determined “I do not agree” option, which is located general perception score(=1.99) of teacher candidatesforPublic Personnel Selection Examination.