Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFatma Gizem, Karaoğlan Yılmaz
dc.contributor.authorRamazan, Yılmaz
dc.contributor.authorAhmet Berk, Üstün
dc.contributor.authorHafize, Keser
dc.date.accessioned2019-08-06T06:59:36Z
dc.date.available2019-08-06T06:59:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1239-1256
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1729
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the structural relationships between metacognitive thinking skills, critical thinking standards and academic self-efficacy of teacher candidates. The research was carried out according to the relational survey method and structural equation modelling was done in the analysis of the data. The data of the study were obtained from 244 teacher candidates. Personal information form, Critical Thinking Standards Scale, Metacognitive Thinking Scale and Academic Self-Efficacy Scale were used as data collection tools in the study. The findings of the research show that the teacher candidates have a positive moderate relationship between critical thinking standards and metacognitive thinking skills. There appears to be a positive low level of relationship between critical thinking standards and academic self-efficacy. There appears to be a positive moderate relationship between metacognitive thinking skills and academic self-efficacy. Various suggestions have been made to investigators and researchers in the findings obtained from the research.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının üstbilişsel düşünme becerileri ile eleştirel düşünme standartları ve akademik öz-yeterlikleri arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama yöntemine göre yürütülmüş olup, verilerin analizinde yapısal eşitlik modellemesi yapılmıştır. Araştırmanın verileri 244 öğretmen adayından elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; kişisel bilgiler formu, Eleştirel Düşünme Standartları Ölçeği, Üstbilişsel Düşünme Ölçeği ve Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları öğretmen adaylarının eleştirel düşünme standartları ile üstbilişsel düşünme becerileri arasında pozitif yönlü orta düzeyde, eleştirel düşünme standartları ile akademik öz-yeterlikleri arasında pozitif yönlü düşük düzeyde, üstbilişsel düşünme becerileri ile akademik öz-yeterlikleri arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectTeacher candidatesen_US
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectMetacognitive thinkingen_US
dc.subjectAcademic self-efficacyen_US
dc.subjectEleştirel düşünmeen_US
dc.subjectÜstbilişsel düşünmeen_US
dc.subjectMetabilişsel düşünmeen_US
dc.subjectAkademik öz-yeterliken_US
dc.titleExamination of critical thinking standards and academic self-efficacy of teacher candidates as a predictor of metacognitive thinking skills through structural equation modellingen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının üstbilişsel düşünme becerilerinin yordayıcısı olarak eleştirel düşünme standartları ve akademik öz-yeterliklerinin yapısal eşitlik modellemesi yoluyla incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1239en_US
dc.identifier.endpage1256en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster