Show simple item record

dc.contributor.authorÖzdemir Gökkurt, Burçin
dc.contributor.authorBayraktar, Ramazan
dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.date.accessioned2019-08-09T07:11:06Z
dc.date.available2019-08-09T07:11:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1759
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamalarını incelemektir. Çalışmada, öğretmenlerin verilen ifadelerdeki kavram yanılgılarının ne olduğu ve bunların altında yatan sebeplere ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Bartın ilinde bir ilkokulda ve ortaokulda görev yapan 4 sınıf ve 4 ortaokul matematik öğretmeni olmak üzere toplam 8 öğretmen ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel yaklaşıma dayalı durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak altı sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanarak, ses kaydına alınmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, hem sınıf öğretmenlerinin, hem de ortaokul matematik öğretmenlerinin çoğunun kavram yanılgılarının ne olduğunu ve bu yanılgıların nedenlerini ifade etmede zorlandıkları görülmüştür. Özellikle bir sayıyı 10 ile çarpmada yanına sıfır eklenmesi, virgülden sonraki sıfırların etkisinin olmaması gibi pedagojik kaynaklı kavram yanılgılarının nedenini tam olarak açıklayamadıkları tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında, öğretmenlerin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamalarını geliştirici önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the explanations of the primaryand middle school mathematics teacher about misconceptions. In this study, the teachers’ opinions were taken about what misconception is and underlying causes of these misconceptions. The study was conducted totally with 8 teachers, 4 primary teachers and 4 middle school mathematics teachers of them working in primary and middle school in Bartın province in the 2015-2016 academic year. In the study, qualitative approach based-case study was used. As data collection tool, interview form consisting 6 questions was used. Having been collected with semi-structured interview technique, the obtained data were taken to the audio record. In the analysis of data, qualitative data analysis techniques were used. As a result of the study, it was seen that the majority of both primary teachers and middle mathematics teachers had difficulty in expressing what misconception is and the reasons for these misconceptions. In particular, it was determined that they could not explain exactly cause of pedagogic based-misconceptions such as 0 adding side-on multiply a number with 10, lack of effect of zero next comma. In light of the obtained results, suggestions which develop instructional explanations about misconceptions of the teachers were madeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKavram yanılgılarıen_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectOrtaokul matematik öğretmenlerien_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.subjectPrimary teachersen_US
dc.subjectMiddle school mathematics teachersen_US
dc.titleSınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamalarıen_US
dc.title.alternativeExplanations of primary and middle school mathematicsteachers on misconceptionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage284en_US
dc.identifier.endpage305en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record