Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.contributor.authorArslan, Şenol
dc.date.accessioned2019-08-09T09:26:53Z
dc.date.available2019-08-09T09:26:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1764
dc.description.abstractAraştırmanın amacı öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik algılarını tespit etmektir. Araştırma Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sınıf, Fen Bilgisi, Matematik ve Sosyal Bilgiler Eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören 3. sınıf 118 öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Araştırma betimsel nitelikli bir çalışmadır. Verilerin toplanmasında 15 maddeden oluşan 5’li likert tipi ölçme aracı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden frekans, yüzde, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulama dersine ilişkin algıları ile cinsiyet değişkeni arasında istatistiksel olarak kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri anabilim dalları arasında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik aldıkları genel algı puanının ( =3.47) algı seçeneklerinden “katılıyorum” seçeneği arasında yer aldığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe research goal is determine perceptionsof teacher candidatesforcommunity service applications lesson. The research has made over 3rd class 118 teachers candidates in Bartın University Faculty of Education Classroom, Science, Mathematics and Social Studies Education department. The research was descriptive quality work. The collection of data was used consisting of 15 items five-point likert-type measurement instrument. In the analysis of datas used the statistical processing of the data from frequency, percentage, independent groups t-test and one-way anova. As a result of the researchwas found significant difference in favour of femalesbetween sex variable and perceptionsof teacher candidatesforcommunity service applications lesson. It wasn’t found significant difference statisticallyamong teacher candidates learning science branchs. It has determined "I agree" option, which is located general perception score(=3.47) of teacher candidatesforcommunity service applications lesson.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTopluma hizmet uygulamalarıen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectEğitim fakültesien_US
dc.subjectİlköğretim bölümüen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectProspective teachersen_US
dc.subjectFaculty of educationen_US
dc.subjectDepartment of primary educationen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik algılarıen_US
dc.title.alternativePerceptions of teacher candidates for community service applications lessonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage598en_US
dc.identifier.endpage607en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster