Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraoglan Yilmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2019-10-23T09:12:37Z
dc.date.available2019-10-23T09:12:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1944
dc.description.abstractEvde ders sınıfta uygulama şeklinde de ifade edilen ters yüz öğrenme modeli öğrencinin sınıf dışında/evde özellikle ders videolarını izleyerek derslerine çalıştığı ve ardından sınıf ortamında aktif öğrenme yöntemleri kullanılarak öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirdikleri, uygulama yaptıkları bir öğrenme sürecidir. Ters yüz öğrenme modeli nispeten yeni bir model olup, çeşitli eğitim seviyelerinde uygulaması hızla yaygınlaşmaktadır. Bu uygulama sürecinde bazı problemlerle karşılaşılmaktadır. Bu problemlerden biri öğrencilerin ders videolarını izlemeden, derse hazırlanmadan sınıf ortamındaki derslere gelmeleri ile ilgilidir. Bu da ters yüz öğrenme modelinin işleyişini aksatabilmektedir. Bu araştırmanın amacı öğrencilerin ters yüz öğrenme modelinin çevrimiçi öğrenme süreci olarak da bilinen modelin ilk aşaması olan sınıf dışında/evde ders videolarını neden izlemediklerini, derslere neden hazırlanmadıklarını belirlemektir. Ardından problemin nedenlerine ilişkin olarak öğrencilerin bakış açısıyla çözüm önerilerini tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma ters yüz öğrenme modeline göre ders alan 94 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri yarı-yapılandırılmış öğrenci görüş formu ile alınmış olup, verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin sınıf dışında ders videolarını izlememelerinin, sınıf ortamındaki derse hazırlıksız gelmelerinin başlıca nedenleri olarak; öğrencilerin derse hazırlanmaya vakit ayırmak istememeleri ve üşengeçlik, sorumsuzluk, akademik erteleme davranışları olduğu görülmektedir. Ayrıca ders videolarının sıkıcı ve uzun olması, diğer derslerdeki yoğunluk durumu da öğrencilerin derse hazırlıksız gelmelerine yol açtığı anlaşılmaktadır. Öğrencilerin derse hazırlıklı gelmelerini sağlamak çözüm önerileri incelendiğinde; ders videolarının daha ilgi çekici ve eğlenceli olarak hazırlanması gerektiği, videoların daha kısa ve öz olması gerektiği, videolar etkileşimli hale getirilmesi gerektiği, öğrenme analitiği desteğinden yararlanılabileceği ifade edilmektedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda araştırmacılar ve eğitimciler için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe flipped learning model, which is also expressed in the form of practice in classroom and course at home, is a learning process in which the student studies by watching the videos of the course, and then he/she develops his/her knowledge and skills by using active learning methods in the classroom environment. The flipped learning model is a relatively new model, and its application at various educational levels is rapidly becoming widespread. Some problems are encountered in this process. One of these problems is related to the students coming to the classes in the classroom without watching the course videos and preparing for the lesson. This may hinder the functioning of the flipped learning model. The aim of this research is to determine why students do not watch course videos at home / out of class, which is the first stage of the model, also known as online learning process, and why they are not prepared for courses. Then, it is aimed to determine the solution suggestions from the students' point of view regarding the causes of the problem. The research was conducted on 94 university students taking courses according to the flipped learning model. The data of the research were taken with semi-structured student opinion form and content analysis was performed in the analysis of the data. As a result of the research; as the main reasons for students not watching the videos outside the classroom and being unprepared for the course in the classroom; it is seen that students do not want to spend time preparing for the lesson and they have dilatoriness, irresponsibility and academic procrastination behaviors. In addition, it is understood that the course videos are boring, long and the intensity of the other courses leads to the students being unprepared for the lesson. When the solution proposals are examined to ensure that students come prepared for the course; it is stated that the course videos should be prepared as more interesting and entertaining, the videos should be shorter and more concise, the videos should be made interactive, and the support of learning analytics can be utilized. In line with the results of the research, various suggestions were made for researchers and educators.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherII. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumuen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen_US
dc.subjectTers yüz öğrenmeen_US
dc.subjectTers yüz sınıfen_US
dc.subjectTers yüz öğrenme modelien_US
dc.subjectFlipped learningen_US
dc.subjectFlipped classroomen_US
dc.subjectFlipped learning modelen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleTers yüz öğrenme modeli: uygulamada karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerien_US
dc.title.alternativeFlipped learning model: encountered problems in practice and solution suggestionsen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalII. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumuen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster