Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorIşık, Ayşe Derya
dc.contributor.authorTokgöz, Sami
dc.date.accessioned2019-12-25T12:54:52Z
dc.date.available2019-12-25T12:54:52Z
dc.date.issued2019-07-03
dc.date.submitted2019-07-03
dc.identifier.citationTokgöz, S. (2019). KWL (ne biliyorum? ne öğrenmek istiyorum? ne öğrendim?) stratejisinin ilkokul 3.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2215
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı KWL Stratejisinin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin okuduklarını anlama başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim Öğretim yılı Bartın ili Merkez ilçesi Akçalı İlkokulu 3. sınıf öğrencilerinden, deney grubunda 19, kontrol grubunda 18 olmak üzere toplam 37 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubundaki öğrencilere KWL Stratejisi, kontrol grubundaki öğrencilere ise mevcut programa uygun olarak okuduğunu anlama çalışmaları yaptırılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırma 6 hafta devam etmiştir. Bu sürenin ilk haftasında ön test ve son haftasında son test çalışmaları yapılmıştır. Uygulama çalışmaları haftada 2 oturum hâlinde, 2 ders saatinden oluşturulmuştur. Böylece haftada 4 saat olmak üzere toplam 24 saat uygulama yapılmıştır. Veri elde etmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan “Okuduğunu Anlama Başarı Testi” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programına girilip verilerin analizi için ise Shapiro-Wilk, Mann Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli SıralarTestleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğrencilerin, öyküleyici ve bilgilendirici metin anlama düzeylerinin çalışma öncesinde kontrol grubundan daha iyi olduğu belirlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin, KWL stratejisi uygulanarak işlenen Türkçe derslerindeki öyküleyici ve bilgilendirici metinleri anlama düzeyleri artarken, kontrol grubu öğrencilerinin öyküleyici ve bilgilendirici metinleri anlama düzeyleri değişmemiştir. Çalışma sonrasında deney grubu öğrencilerinin öyküleyici ve bilgilendirici metin anlama düzeylerinin kontrol grubuna göre daha iyi olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin, öyküleyici ve bilgilendirici metinlerde okuduklarını anlama başarılarına KWL Stratejisinin olumlu yönde etkisinin olduğu, bu stratejinin bilgilendirici metinlerde okuduğunu anlama başarısını arttırmada daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effect of KWL strategy on reading comprehension achievement of 3rd grade primary school students. The study group included 37 students (19 students from the experimental group and 18 students from the control group) from 3rd grade students in the Akçalı Primary School in central district of Bartın province in the 2017-2018 academic year. Strategy of the KWL was implemented to the students who are in the experimental group. The students who are in the control group were assessed reading comprehension achievement based on the current program that is applied normally.The semi-experimental model with pre-test and post-test control group was conducted in the study. The research study took 6 weeks. Pre-test studies were done in the first week of this period. Also, post-test studies were done in the last week of this period. The practices of the KWL strategy on reading comprehension lasted 2 course hours in 2 sessions per week. In fact, a total practice of 24 hours (4 hours per week) was applied. “Reading Comprehension Achievement Test” was prepared in order to obtain data by the researcher. The data that were obtained, were entered into SPSS 22 package program. Shapiro-Wilk, Mann Whitney U test and Wilcoxon Signed Rank Tests were used for the analysis of the data. The level of significance was accepted as 0.05. As a consequence of this study, it was determined that the students who in the experimental group, had better level of narrative and informative text reading comprehension than the control group before the study. Students who are in theexperimental group, their level of narrative and informative text reading comprehension increases during the Turkish lessons based on the strategy of the KWL. However, Students who are in the control group, their level of narrative and informative text reading comprehension did not change during the Turkish lessons based on the strategy of the KWL. After the study, it was understood that students who are in the experimental group, their level of narrative and informative text reading comprehension is better than students who are in the control group. As a result of the study, it was concluded that the KWL Strategy has a positive effect on the reading comprehension success on narrative and informative texts of third grade students and this strategy is more effective in increasing the reading comprehension success in informative texts.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectOkuduğunu anlamaen_US
dc.subjectOkuduğunu anlama stratejilerien_US
dc.subjectKWL stratejisien_US
dc.subjectReadingen_US
dc.subjectReading comprehensionen_US
dc.subjectReading comprehension strategiesen_US
dc.subjectKWL strategyen_US
dc.titleKWL (ne biliyorum? ne öğrenmek istiyorum? ne öğrendim?) stratejisinin ilkokul 3.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisien_US
dc.title.alternativeKWL (what do ı know? what do ı want to learn? what is my learning?) strategy's ımpact on the achievement of comprehension of primary school third grade studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster