Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.date.accessioned2020-03-20T08:23:36Z
dc.date.available2020-03-20T08:23:36Z
dc.date.issued2020-03-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2775
dc.description.abstractMetinlerarasılık bir metnin başka metinlerle açık ya da gizli ilişkiler bulundurmasıdır. Bu ilişkilerden mesajı etkili bir şekilde vermek amacıyla yararlanılır. Metin oluştururken metnin dili, anlatımı ve düşüncesi ile dış metinlerin ustaca örtüştürülmesi yazınsallığın bir ölçütü olarak kabul edilmektedir. Bu türden metinleri üretmek dil ve edebiyat estetiği bakımından gelişmiş olmayı gerektirmektedir. Türkçe öğretmeni adaylarının diğer dil becerilerinde olduğu gibi yazma becerisinde de gelişmiş olması beklenir. Metinlerarası yazma çalışmaları öğretmen adaylarının yazma becerilerini geliştirmek için kullanılabilecek yöntemlerden biridir. Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının yazdıkları metinlerde metinlerarası ilişkileri incelemektir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim yönteminde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Batı Karadeniz’de bir eğitim fakültesinde Türkçe eğitimi bölümünde öğrenim gören ve metin üretme teknikleri dersini alan 23 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarına metinlerarası ilişkiler konusunda bilgilendirme yapıldıktan sonra yetizleme yoluyla bir metin oluşturmaları istenmiştir. Öğretmen adaylarının yazdıkları metinler araştırmanın veri kaynağını oluşturmuştur. Veri toplama yöntemi doküman incelemesidir. İncelemede şu sorulara yanıt aranmıştır: “Türkçe öğretmeni adayları yazdıkları metinlerde hangi metinlerarası ilişki biçimlerini kullanmaktadırlar?”, “Dış metinlerin kaynakları nelerdir?”, “Yazılan metnin dili, anlatımı ve düşüncesi ile dış metinlerin örtüşmesi ne düzeydedir?”. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının metinlerarası ilişki biçimlerinden alıntı (f=31), gönderge (f=2), gizli alıntı (f=6) ve anıştırma (f=8)’dan yararlandıkları belirlenmiştir. Dış metinlerin kaynakları arasında deyim/ özdeyiş/aforizma (f=15), roman (f=8), film/dizi/türkü (f=6) ve Türkçe Sözlük (f=6) öne çıkmaktadır. Yazılan metnin dili, anlatımı ve düşüncesi ile dış metinlerin örtüştürülmesi bakımından 12 öğretmen adayı yeterli düzeyde bulunmuştur. Öğretmeen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe öğretmeni adaylarıen_US
dc.subjectTeacher candidates
dc.titleTürkçe öğretmeni adaylarının yazdıkları metinlerde metinlerarası ilişkileren_US
dc.title.alternativeIntertextual relations in texts written by Turkish teacher candidatesen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumuen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage55en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster