Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Ömer
dc.contributor.authorAkgün, Nuri
dc.date.accessioned2020-04-27T07:54:31Z
dc.date.available2020-04-27T07:54:31Z
dc.date.issued2019-10-11
dc.identifier.citationYılmaz, Ö. & Akgün, N. (2019). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (3), 1147-1159.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2925
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini Bartın kent merkezinde yer alan 11’i ilkokul, 10’u ortaokul olmak üzere toplam 21 okul oluşturmaktadır. Evrendeki 21 okulun tamamına ulaşılmıştır. Araştırmanın örneklemi uygun örnekleme yöntemi ile ulaşılan 237 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırma, tarama modelindedir. Tarama modeli nicel araştırma yöntemlerinden biridir. Tarama modeli var olan durumu olduğu gibi belirlemeye çalışan bir yöntemdir. Araştırmada ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki araştırıldığı için ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; ilkokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma algılarının “çok düşük” düzeyde olduğu; örgütsel uyum düzeylerinin “yüksek” olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma algılarının “çok düşük” düzeyde olduğu; örgütsel uyum düzeylerinin “yüksek” olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ilkokul öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum arasında negatif yönlü, orta düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir (R=-,394; p<0,050). Ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre; örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasında negatif yönlü, düşük düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir (R=-,202; p<0,050).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAbant İzzet Baysal Üniversitesitr_TR
dc.relation.isversionof10.17240/aibuefd.2019.19.49440-576144tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖrgütsel dışlanmatr_TR
dc.subjectÖrgütsel uyumtr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.subjectOrganizational ostracismtr_TR
dc.subjectOrganizational fittr_TR
dc.titleİlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişkitr_TR
dc.title.alternativeThe relationship between primary and secondary school teachers’ perceptions of organizational ostracism and organizational fittr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümütr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue3tr_TR
dc.identifier.startpage1147tr_TR
dc.identifier.endpage1159tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record