İlkokul 3. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönteminin konuşma becerilerini geliştirmeye etkisi
Özet
Bu araştırmada ilkokul 3. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin konuşma becerilerine olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında Zonguldak ili Çaycuma ilçesindeki Çaycuma Koleji Özel Çaycuma İlkokulunda gerçekleştirilmiştir. Bu okuldaki 3. Sınıflardan biri deney biri kontrol grubu olarak seçilmiş ve her iki grupta da 23 öğrenci olmak üzere toplam 46 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Deney grubundaki dersler yaratıcı drama yöntemi temel alınarak hazırlanan ders programı ile kontrol grubundaki dersler ise mevcut öğretim programına uygun bir şekilde işlenmiştir. İlkokulda yaratıcı drama kullanımının konuşma becerileri üzerindeki etkisini göstermek amacıyla 3. sınıf Türkçe programının bir teması olan “Sağlık ve Çevre” teması kullanılmıştır. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulamanın veri toplama araçları, araştırmacı tarafından geliştirilen “Konuşma Becerilerini Değerlendirme Formu” ile öğrencilerin üzerinde konuşmalarını sağlayacak ön test-son test sorularından oluşmuştur. Uygulama 6 haftalık bir sürede gerçekleştirilmiştir. Çalışmada her iki gruba ön test ve son test uygulanmıştır. Araştırmada nicel veriler araştırmacı ve bir alan uzmanı tarafından değerlendirilmiş, sonuçlar SPSS 20.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Analizde öncelikle Shapiro-Wilk normallik testi uygulanmış, dağılımın normal olduğu veriler t testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Uygulama sonucunda deney grubundaki öğrencilerin konuşma becerilerinde kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Buna göre yaratıcı drama yöntemi ile yapılan konuşma eğitiminin öğrencilerin konuşma becerilerine olumlu yönde etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. In this study, the impact of creative drama method in 3rd grade Turkish lesson on speaking skills of students has been researched. The study has been performed during spring term of 2016-2017 school year in Çaycuma College Private Çaycuma Primary School in Çaycuma, Zonguldak province. One of the 3rd grade classes has been selected as experimental group while another 3rd grade class as control group. Each group has been made up of 23 students, i.e. 46 students in total. While the lessons in the experimental group have been taught under the syllabus prepared based on drama method, the lessons in the control group have been taught under the current teaching program. To show the impact of creative drama method on speaking skills, “Healthcare and Environment” theme of the Turkish lesson of 3rd grade. Quasi-experimental design with pre-test and post-test control group has been employed in the study. Data-gaining tools of the experimental study are “Speaking Skill Assessment Form” developed by the researcher and pre-test and post-test questions which the students speak on. The experimental part of the study has been performed within 6 weeks. Pre-test and post-test have been applied for both groups. Quantitavie data of the study have been evaluated by the researcher and an expert in the field and analyzed with SPSS 20.0 package program. Shapiro-Wilk normality test has been applied at first and the date where the range is normal have been analyzed with t test. Significance level in the study has been assumed as 0.05. As a result of the study, there has occurred a significant difference in speaking skills of the students in experimental group compared to control group students. In accordance with this, it is concluded that speaking education performed with creative drama method affects speaking skills of the students in a positive way.