Yayın tarihi için Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 115, listelenen: 21-40
-
Türkçe dersi öğretim programındaki ara disiplin alan kazanımlarına ilişkin bir araştırma
(2014)Bu çalışmada, genel olarak disiplinler arası yaklaşımın ve ara disiplinin tanıtılması, ara disiplin alan kazanımlarının birtakım ölçütlere göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı 6, 7 ve 8. ... -
Ortaöğretim öğrencileri için okumaya yönelik tutum ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2014)Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının belirlenmesinde kullanılabilecek bir ölçek geliştirilmiştir. Bu ölçek, alan yazında ortaöğretim öğrencilerinin okuma tutumlarını ölçecek bir ölçme ... -
8. sınıf öğrencilerinin SBS’ye yönelik metaforik algıları
(Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2014) -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel alan yeterliliklerine yönelik farkındalıkları ve bu yeterliliklerin sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı ile örtüşme düzeyi
(2015)Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel alan yeterlilikleri ile aldıkları lisans programı arasında bir ilişkinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılacaktır. Bu amaçla şu sorulara cevap aranacaktır: a. ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşleri
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, “öğretmen nitelikleri, sorunlar, sorunların çözümünde kullanılan stratejiler, beceri kazandırmada yapılması gerekenler, iletişim ve zaman kullanımı” gibi farklı boyutlarda Türkçe öğretmeni adaylarının ... -
+CA eki, sıfatın anlamını güçlendirir mi?
(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2015)+CA eki, Türkiye Türkçesinde değişik görevlerde kullanılan ve kelimeye değişik anlamlar katan bir ektir. Gramerimizdeki genel kabullerden biri de bu ekin küçültme anlamlı sıfatlar türettiğidir. Bu nedenle söz konusu ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı düzeylerinin değerlendirilmesi
(Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015)İçinde bulunduğumuz çağ; bilginin sürekli üretildiği, hızlı bir şekilde yayıldığı ve aynı zamanda kısa sürede güncelliğini yitirdiği bir süreci içermektedir. Sürekli öğrenme ve bilgilenme yoluyla değişim kaçınılmaz hâle ... -
Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
(Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 2015-04-18)Bünyesinde sevgi, saygı, güven, anlayış, kabul gibi anlamları taşıyan, demokrasi, barış, uyum, özgürlük gibi olumlu durumların ortaya çıkmasını sağlayan hoşgörü hem kişiler arası ilişkilerin hem yaşanan toplumun hem de ... -
Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersine yönelik görüşlerinin karşılıklı olarak incelenmesi
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)Eğitim bireyin davranışlarında istenilen yönde değişim gerçekleştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken bireyi kişisel, sosyal, ekonomik ve siyasi alanlarda gerekli bilgi ve donanıma sahip olarak yetiştirmeyi de hedefler. Bu ... -
Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi
(Erzin Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer aktarımı ... -
Dinlediğini anlama ve hatrılama düzeyi bilgilendirici metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır?
(2016)Bireyin ilk öğrenme alanı olan ve bu yönüyle diğer dil becerilerine temel oluşturan dinleme, “öğretilebilir, geliştirilebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir” olma özelliklerine karşın ihmal edilen bir beceri olarak ... -
Mehmet Âkif’in Safahat adlı eserinde yer alan şiirlerin çocuk edebiyatı ölçütlerine göre hikâyeleştirilmesi
(2016)Çocuklara yönelik olarak hazırlanan kitaplarda; duygu, düşünce, hayal ve olaylar, çocuksu bir dille ve duyarlılıkla, daha basit bir kurgu çerçevesinde eğitsel amaç güdülerek yazılmaktadır. Son yıllarda, yetişkin edebiyatının ... -
The effect of teaching story text structure on writing anxiety levels of middle scholl students.
(2016)Writing is a skill based interaction that enable configuration in the minds of individuals reorganize information with operations such as data analysis, review, inquiry, association, checking. The development of writing ... -
Türkiye'de somut olmayan kültürel miras ve bunun sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıması
(Anı Yayıncılık, 2016)Eğitimin temel amaçlarından birisi de Millî Eğitim Temel Kanunu 2. Maddesinde belirtildiği üzere ‘’… Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren…’’ bireyler ... -
Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın ... -
Yaşam boyu öğrenme kurslarında yabancı dil olarak Türkçe (Edinburgh üçüncü yaş üniversitesi örneklemi)
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2016)Bu araştırmanın amacı Edinburgh Üçüncü Yaş Üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin öğrenme nedenlerini, Türkçelerini geliştirmek için nelere ihtiyaç duyduklarını, hangi dil becerilerini geliştirmek istediklerini, ... -
Dinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretimin rolü
(VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2016)Dilin dört temel beceri alanı dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Dinleme diğer dil becerilerinden önce gelişir, onlara temel oluşturur ve en çok kullanılan dil becerisidir. Dinleme becerisi diğer becerilere göre daha ... -
The opinions of prospective teachers on peer assessment
(Educational Research and Reviews, 2016)This research was conducted to determine the opinions of prospective teachers on peer assessment. The study was carried out at a university in the West Black sea with forty-one prospective Turkish teachers. The prospective ... -
Beşinci sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici ve bilgilendirici metinlerin okunabilirlik durumu
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2016)Gelişen teknolojiye rağmen ders kitapları en çok kullanılan araç gereçlerdir. Hedef kitleye uygun metinler öğretmenlerin işini kolaylaştıracağı gibi öğrencinin okuma zevk ve alışkanlığı kazanmasında önemlidir. Hedef ... -
İskoçya'da yaşayan Türklerin dil kullanımı ve dil tercihlerinde bireysel etmenler
(Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2016)Bu araştırma İskoçya’da yaşayan Türklerin dil kullanımları ve dil tercihlerindeki bireysel etmenlerin rolünü belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmanın amacı, dil kullanımının bireysel etmenlerle nasıl bir ilişki içinde ...