Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Author "Er, Harun"
Now showing items 1-17 of 17
-
8. sınıf öğrencilerinin SBS’ye yönelik metaforik algıları
Karadeniz, Oğuzhan; Er, Harun; Tangülü, Zafer (Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2014) -
A sample application for use of biography in social studies; science, technology and social change course
Er, Harun (Journal of Education and Training Studies, 2017)The aim of this study is to evaluate the opinions of social studies teacher candidates on use of biography in science, technology and social change course given in the undergraduate program of social studies education. In ... -
Evaluation ofsocial studies teachers’ usage situation ofliterary works intheir courses: Bartın sample
Er, Harun; Kaymakcı, Selahattin (Bartın Üniversitesi, 2018)Literature can be defined as a branch of art by which people express their emotions, thoughts, imaginations and ideals verbally or in written through language. It is one of the many ... -
Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
Ünal, Fatma; Er, Harun; Gürel, Davut (Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 2015-04-18)Bünyesinde sevgi, saygı, güven, anlayış, kabul gibi anlamları taşıyan, demokrasi, barış, uyum, özgürlük gibi olumlu durumların ortaya çıkmasını sağlayan hoşgörü hem kişiler arası ilişkilerin hem yaşanan toplumun hem de ... -
The impact of teaching the subjects under "science in time" unit in the social studies class in the 7th grade using jigsaw technique on the academic success of the students
Er, Harun (Universal Journal of Educational Research, 2017)The main point in today’s educational approach is that it is based on a student-centered approach. One of the alternative instruction techniques having a convenient content for this system is the ... -
İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma
Özmen, Cengiz; Er, Harun; Gürgil, Fitnat (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, ilköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin ilköğretim müfredatında yer alan değerlere ve değer eğitimine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde ... -
Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği
Ünal, Fatma; Er, Harun; Gürel, Davut (Uluslararası Bilim Kültür ve Spor Derneği, 2018)Kültürel miras, birey lerin y üzy ıllarca insanlık y ararı için ürettiği ve geliştirdiği madd i ve manevi her türlü olguy u kap sar. Bu y önüy le kültürel miras insan zekâsının b ir göstergesi say ılabilir. Top lumların ... -
Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımınına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği
Ünal, Fatma; Gürel, Davut; Er, Harun (Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada popüler kültür ve küreselleşme olgusundan daha uzak olduğu düşünülen kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni ... -
Metaphorical attitudes of social studies teacher candidatestowards the concept of “university”
Er, Harun (International Journal Of Eurasia Social Sciences, 2017)Educational process is one of the most crucial periods of human life. In this process, university life holds particular importance as universities are among the first places that set ground for individual and ... -
Öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersinde öğretimi zor olan soyut kavramlara ilişkin bilişsel yapılarının incelenmesi
Ünal, Fatma; Er, Harun (Bartın Üniversitesi, 2017)Kavramlar, ilkokul ve ortaokul çağındaki çocukların zihinlerindeki temel bilişsel yapıların oluşmasına ve yeni bilgileri anlamlı bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olur. Kavramlar, bilgilerin temel yapı taşını; ... -
Sanal ortamda vatandaşlık
Özmen, Cengiz; Er, Harun (Bartın Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, sanal ortam kullanıcılarının, sanal ortamda vatandaşlığa ilişkin görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerin cinsiyet, yaş ve kullandıkları sanal ortam platformlarına (2 boyutlu –3 boyutlu) göre ... -
Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi
Er, Harun; Ünal, Fatma; Gürel, Davut (Erzincan Üniversitesi, 2016)Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer ... -
Sosyal bilgiler eğitiminde biyografi öğretimi
Er, Harun (Gazi Üniversitesi, 2009) -
Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarında biyografinin kullanımı
Kaymakcı, Selahattin; Er, Harun (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2013)Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve bu bağlamda ele alınan biyografilerin kullanımı önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarında biyografinin ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı düzeylerinin değerlendirilmesi
Ünal, Fatma; Er, Harun (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015)İçinde bulunduğumuz çağ; bilginin sürekli üretildiği, hızlı bir şekilde yayıldığı ve aynı zamanda kısa sürede güncelliğini yitirdiği bir süreci içermektedir. Sürekli öğrenme ve bilgilenme yoluyla değişim kaçınılmaz hâle ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
Er, Harun; Ünal, Fatma (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bilimsel ve teknolojik anlamda yaşanan hızlı gelişmeler, sosyal yaşamda büyük değişimlere neden olmakta ve bireylerin bu sürece uyumunu gerçekleştirme noktasında eğitime büyük görev düşmektedir. Daha nitelikli, ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanma durumları
Ünal, Fatma; Özmen, Cengiz; Er, Harun (Turkish Studies, 2013)Bilgi ve iletişim teknolojileri içinde bulunduğumuz çağda çok hızlı gelişmektedir. Bu teknolojiler ve internet, yaşamımızı etkilemekte ve kullanıcılarına birçok fayda sunmaktadır. İnternet, sadece reklam ve ...