Browsing by Department
Now showing items 1-14 of 14
-
11. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumları ve özyeterlik inançları arasındaki ilişkiler
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-12-26)Araştırmanın amacı 11. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumları ve özyeterlik inançları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeliyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Birleştirilmiş ve müstakil sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi öğretim programındaki özgüven, yardımseverlik ve yeniliğe açıklık değerlerini kazanma düzeyleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-01-19)Araştırmanın amacı, birleştirilmiş ve müstakil sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi öğretim programındaki özgüven, yardımseverlik ve yeniliğe açıklık değerlerini kazanma düzeylerinin öğretmen görüşlerine göre ... -
Disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı hazırlanan öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin geometrik cisimlerin hacimleri konusundaki akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-08-26)Bu araştırmanın amacı, disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı hazırlanan öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin geometrik cisimlerin hacimleri konusundaki akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisini ... -
Eğitim programlarının uygulanmasında okul yöneticilerinin görev ve sorumluluklarına ilişkin yönetici görüşleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-17)Eğitim programları ile ilgili literatür incelendiğinde, programın uygulanması ve etkililiğinin sorumluluğunun çoğunlukla öğretmene verildiği görülmektedir. Ancak eğitim programlarının geliştirilmesi, uygulanması ve ... -
Hayat bilgisi dersi için hazırlanan öz düzenlemeli öğrenme modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-01-19)Araştırmanın amacı 'Hayat Bilgisi Dersi İçin Hazırlanan Öz düzenlemeli Öğrenme Modeli Destekli Etkinliklerin Öğrencilerin Öğrenme ve Çalışma Sorumluluğuna Etkisini' belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 ... -
İlkokul 3. sınıf öğrencilerine eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretiminin akademik başarıya etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerine eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretiminin akademik başarıya etkisinin incelenmesidir. Araştırma deneysel yöntemlerden "ön-test son-test kontrol gruplu model" ... -
Ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-17)Bu çalışmanın amacı ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamaları hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma Zonguldak ili Çaycuma ilçesinde 10 farklı ortaokulda görev yapan 42 öğretmenle ... -
Öğretmen adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-10-19)Günümüz bilgi çağının hızla artan rekabet ortamı içerisinde ayakta durabilmek ve varlık gösterebilmek; toplumların ekonomik gelişmişlik düzeyine bağlıdır. Uygarlığın gelişiminde, özellikle sanayi toplumundan bilgi toplumuna ... -
Öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ile üstbilişsel farkındalık düzeylerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-17)Bu tez çalışmasının amacı öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ile üstbilişsel farkındalık düzeylerinin incelenmesi; çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesidir. Ayrıca, sorgulama ... -
Sosyal bilgiler dersinde branş derslik sistemi uygulamasının öğretmen, öğrenci ve idareci görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-16)Araştırmanın amacı, Sosyal bilgiler dersinde branş derslik sistemi uygulamasını öğretmen, öğrenci ve idareci görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada nicel ve nitel metotların birlikte kullanıldığı karma yöntemin ... -
Türkçe dersi 4. sınıf öğretim programının öğrencilerin eleştirel okuma becerilerini geliştirme açısından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-11)Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersi 4.sınıf öğretim programının öğrencilerin eleştirel okuma becerilerini geliştirme açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Bartın merkeze bağlı 4.sınıf öğrencileri ve öğretmenleri ... -
Türkiye ve Kanada ilköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-17)Bu araştırmanın amacı; Türkiye ve Kanada (Ontario), görsel sanatlar dersi öğretim programların genel yapı, genel amaçlar, temel beceriler, kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme süreci boyutları ... -
Üniversite öğrencilerinin okuma sürecinde üstbilişsel stratejileri kullanma durumları
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin okuma sürecinde üstbilişsel stratejileri kullanma durumlarını belirlemektir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada 2014-2015 eğitim yılında Bartın Üniversitesi Eğitim ... -
Yansıtıcı düşünme etkinlikleri destekli modüler öğretimin 5. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-07-10)Araştırmanın amacı, "Yansıtıcı düşünme etkinlikleri destekli modüler öğretimin 5. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrencilerin akademik başarılarına etkisini" belirlemektir. Araştırmada deneysel yöntem ...