Konu "Reading comprehension" için listeleme
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
-
İlkokul 2. ve 3. sınıf öğrencilerinde çalışan bellek ve okuduğunu anlama arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Okuma, çocukların günlük yaşamlarındaki ve akademik öğrenmelerindeki en önemli becerilerden biridir. Okuduğunu anlama becerisi ise okuma faaliyetinin nihai hedefi olarak görülmektedir. Çünkü okuldaki öğrenmelerin önemli ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersinde Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin okuduğunu anlama ve motivasyona etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modeli'nde öğrenme süreci birbirini takip eden sınıf dışı ve sınıf içi süreç olmak üzere iki ayrı öğrenme ortamında gerçekleşmektedir. Ters Yüz Sınıf Modelinde öğrenciler sınıf dışı öğrenme ... -
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum, anne baba öğrenim düzeyinin etkisi
(Çağdaş Eğitim Dergisi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum ve anne baba Öğrenim düzeyinin etkisi incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki iki ilköğretim ... -
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama seviyeleri ile Türkçe, matematik, sosyal bilgiler ve fen ve teknoloji derslerindeki başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(Dumlupınar Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamaları ile Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji dersindeki başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki ... -
Kelime tekrar tekniğinin akıcı okuma becerilerini geliştirmeye etkisi
(Gazi Üniversitesi, 2008)Bu çalışmada ilköğretim 8. sınıftan araştırmanın amacına uygun olarak seçilen bir öğrencinin sesli okuma hatalarını düzeltmede, okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede ve akıcı okumayı sağlamada kelime tekrar tekniğinin ... -
KWL (ne biliyorum? ne öğrenmek istiyorum? ne öğrendim?) stratejisinin ilkokul 3.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)Bu araştırmanın amacı KWL Stratejisinin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin okuduklarını anlama başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim Öğretim yılı Bartın ili Merkez ilçesi Akçalı ... -
Stratejik not almanın 6. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Stratejik not alma yöntemi öğrenme sürecinin bütünde yer alan, öğrencinin okuma sürecinde zihinsel yönden aktif olmasına yardımcı olan, bilgiyi organize etmeyi ve öğrenmeyi kalıcı hale getirmeyi sağlayan bir yöntemdir. ... -
Türkçede okuduğunu anlama becerilerini geliştirme yolları
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2008)Çağımız fonksiyonel okuryazarların yetişmesini zorunlu kılmaktadır. Fonksiyonel okuryazarlar; seri bir şekilde okuyan ve okuduğunu anlayan, aynı zamanda bunu yaşamını daha iyi hâle getirmek için kullanan bireylerdir. ...