Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin antibiyotik kullanma durumlarının incelenmesi
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
Özet
Amaç: Çalışmanın amacı, öğrenci hemşirelerin antibiyotik kullanma sıklıklarını, antibiyotik kullanımına ilişkin davranışlarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri belirlemektir. Yöntem: Kesitsel tipteki bu çalışma, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu’nda okuyan 290 öğrenci ile anket uygulanarak yapılmıştır. Veriler, tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, ki-kare ve Fisher’s Exact testleri ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %93.8’i en az bir kez antibiyotik kullanmış ve %77.9’u antibiyotik kullanımına doktor reçetesiyle başlamıştır. Sıklıkla kız öğrencilerin (%80.2) ve birinci sınıf okuyan öğrencilerin (%37.8) antibiyotik kullanımına doktor reçetesiyle başladığı belirlenmiştir (p<0.05). Reçetesiz antibiyotik kullanan öğrencilerin %38.3’ünün kendi bilgisi ile antibiyotiğe başladığı belirlenmiştir. Öğrencilerin antibiyotik ile birlikte en sık ağrı kesici (%66.4) kullandıkları belirlenmiştir. Sonuç: Çalışma sonucunda, öğrencilerin doğru antibiyotik kullanımı konusundaki bilgilerinin pekiştirilmesi önerilmektedir. Anahtar kelimeler: Antibiyotikler; antibiyotik kullanımı; öğrenci hemşire










