Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç Çakmak, Ebru
dc.contributor.authorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2019-03-15T13:39:17Z
dc.date.available2019-03-15T13:39:17Z
dc.date.issued2015-01-01
dc.identifier.citationKılıç Çakmak, E., Karaoğlan Yılmaz, F.G., Yılmaz, R. (2015). İnternete yönelik epistemolojik inanç ölçeğinin uyarlama çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 55-71.en_US
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1014
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Hofer ve Pintrich (1997) tarafından ortaya konulan kişisel epistemolojik inançlar modeline dayalı olarak Bråten, Strømsø ve Samuelstuen (2005) tarafından geliştirilen ve daha sonra Strømsø ve Bråten (2010) tarafından revize edilen İnternete Yönelik Epistemolojik İnanç Ölçeğini Türkçeye uyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini gerçekleştirmektir. Araştırma 2013-2014 bahar döneminde öğrenim görmekte olan 463 üniversite öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Uyarlama sürecinde ilk olarak ölçeğin dil eşdeğerliğini sağlayıp sağlamadığı incelenmiş ve dil eşdeğerliğini sağladığı görüldükten sonra geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Gerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi ile uyarlanan aracın yapı geçerliği incelenmiş ve orijinal haliyle uyumlu olduğu görülmüştür. Ardından ölçeğin güvenirliğine ilişkin Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı ile düzeltilmiş madde-toplam korelâsyonu hesaplanmış ve t-testi kullanılarak üst %27’lik ile alt %27’lik grupların madde ortalamaları arasındaki farkların anlamlılığı incelenmiştir. Analiz sonuçları uyarlanan ölçeğin uyum indekslerinin kabul edilebilir düzeyde olduğunu, faktörlerin Cronbach alfa katsayılarının .85 ile .93 arasında değiştiğini göstermektedir. Ölçeğin Türkçe haline ilişkin Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı ise .81 olarak belirlenmiştir. Bu sonuçlar ölçeğin, üniversite öğrencilerinin internete yönelik epistemolojik inançlarının ölçülmesinde geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to adapt Internet-Specific Epistemological Beliefs Scale, developed by Bråten, Strømsø &Samuelstuen (2005) based on Hofer &Pintrich’s (1997) model to survey personal individual beliefs and later revised by Strømsø &Bråten (2010), into Turkish and to carry out the reliability and validity analyses of the scale. The study was carried out on 463 university students studying in 2013-2014 spring semester. In the adaptation process of the study, first the language equivalence of the scale was analyzed and after it was concluded that the Turkish scale met language equivalence, validity and reliability studies were carried out. With the confirmatory factor analysis done, the structural validity of the adapted scale was analyzed and it was found that the structural validity was consistent with the original scale. Following this step, Cronbach alpha internal coefficient of consistence and corrected item-total correlation werecalculated. And using t-test the significance of the differences between item averages of upper and lower 27% groups was analyzed. The results of the analyses show that fit indexes of the adapted scale were acceptable and that the Cronbach alpha coefficients ranged between .85 and .93. Cronbach alpha internal coefficient of consistence for the Turkish version of the scale was found as .81. These results reveal that the scale is a valid and reliable tool in measuring internet-specific epistemological beliefs of university students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.relation.isversionof10.17943/etku.47870en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnternete yönelik epistemolojik inançen_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.titleİnternete yönelik epistemolojik inanç ölçeğinin uyarlama çalışmasıen_US
dc.title.alternativeAdaptation of internet-specific epistemological belief scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID119771en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage71en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster